arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۲۹۳۸
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۶ - ۰۸ مهر ۱۳۹۳

تکرار ماجرای تلخ المپیک، عبدولی دوباره قربانی شد + عکس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
جدال حساس سید عبدولی فرنگی کار ایرانی و هیون جانگ، رقابتی بود که شیطنت و اعمال نفوذ کره به عنوان میزبان بازی های آسیایی در داوری، نتیجه دیدار را عوض کرد و قهرمانی را از کشتی گیر هموطن گرفت.

فیتوهای پیاپی عبدولی و امتیازهای متوالی فرنگی کار کشورمان ضربه فنی را به همراه داشت، ضربه ای که به تایید قاضی تشک رسید و بازی تمام شد. حالا یک مدال طلای دیگر در دسترس بود چرا که حساس ترین بازی را پشت سرگذاشتم.

اعتراض مربیان کره ای آغاز شد، در ابتدا این قضاوت چندان مهم به نظر نمی رسید، اما پس از تغییر رای داوران و تصمیم به ادامه کشتی، سناریوی تلخ المپیک لندن برای ایرانی ها و علاقه مندان به کشتی دوباره زنده شد.

خاطره تلخ المپیک لندن و شکست ناعادلانه عبدولی در مقابل حریف فرانسوی و مصاحبه های بعد از آن دیدار گواه خیلی از مسایل بود، همین جمله از زبان پاتریس موقی مربی این کشتی گیر فرانسوی کافی بود تا به دست های پشت پرده پی ببریم.

ایرانی ها دیگر ناراحت نباشند چرا که سه مدال در کشتی فرنگی المپیک دارند.

شاید مسوولان جهانی و آسیایی به دنبال آن هستند تا مدال ها در کشورهای مختلف تقسیم شود، شاید آنها می خواهند میزبان هم دست خالی نماند و سووال های بی جواب دیگر، اما چرا عبدولی قربانی دوباره این سناریوی تلخ است.

خوشحالی مربیان کره ای، اشک های دوباره عبدولی، اعتراض های بی سرانجام ایران، تکرار تاریخ و باز هم این پیام که اگر عبدولی برنز را از آن خود کند، پاداش طلا را دریافت می کند گواه آن است که کشتی ایران در مسیری تکراری گام بر می دارد. مسیری که در اختیار ما نیست و دیگران برای آن تصمیم می گیرند.
نظرات بینندگان