arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۲۹۶۴
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۲۲ - ۰۸ مهر ۱۳۹۳

نتایج کامل نمایندگان ایران در یازدهمین روز بازی‌های آسیایی +جدول

روز یازدهم بازی های آسیایی با کسب 4 طلا و 2 برنز یکی از روزهای خوب کاروان ایران را رقم زد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تنیس روی میز

دوبل مردان: ایران - قطر: در مرحله یک هشتم نهایی مسابقات تیم دوبل مردان ایران متشکل از افشین نوروزی و نوشاد عالمیان از ایران مقابل تیم قطر قرار گرفت. تیم ایران در ست اول با نتیجه 11 بر 7 پیروز شد. در ست دوم نیز با امتیاز 12 بر 10 به برتری دست یافت و با برتری 11 بر 6 در ست سوم در نهایت به پیروزی 3 بر صفر رسید. تیم دوبل تنیس روی میز ایران بدین ترتیب به جمع شانزدهم تیم برتر مسابقات راه یافت و باید فردا ساعت 09:30 به مصاف تیم قدرتمند چین برود.

تکواندو (یک طلا و یک برنز)

سوسن حاجی‌پور وزن 53 کیلوگرم: دور اول: سوسن حاجی‌پور در مرحله یک هشتم نهایی مسابقات تکواندوی بانوان بازی‌های آسیایی اینچئون مقابل آلدنگ روا حریف قزاقستانی‌اش به پیروزی رسید و راهی مرحله بعد شد. حاجی‌پور با برتری 9 بر 3 مقابل حریف قزاقش گام به مرحله یک چهارم نهایی گذاشت.

دور دوم: این تکواندوکار در یک چهارم نهایی در رقابت با حریف تایلندی در راند طلایی 6-5 به برتری رسید و به مرحله نمیه نهایی راه یافت. با این پیروزی مدال برنز حاجی‌پور قطعی شد.

دور سوم: سوسن حاجی‌پور  در مرحله نیمه نهایی بازی های آسیایی مقابل یون وون هوانگ تکواندوکار چین‌تایپه قرار گرفت و با نتیجه 5 برصفر مسابقه را به حریف واگذار و به مدال برنز بسنده کرد.

مسعود حجی‌زواره وزن 74 کیلوگرم: دور اول: در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف تان تام دون از ویتنام رفت و با نتیجه 6 بر صفر به پیروزی رسید و راهی مرحله بعد شد.

دور دوم: حجی زواره در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف جاستوانت از هندوستان رفت و موفق شد با نتیجه  8 بر صفر به پیروزی برسد. وی با این پیروزی راهی مرحله نیمه نهایی و مدال برنزش قطعی شد. وی در این دوره به مصاف فیلیپین می رود.

دور سوم: مسعود حجی زواره در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف ساموئل توماس هارپر از فیلیپین رفت و در حالی که 5-1 جلو بود حریفش مصدوم شد و ادامه نداد تا این تکواندوکار کشورمان به دیدار پایانی وزن 74-کیلوگرم راه پیدا کند. وی در فینال با ازبکستان مبارزه می کند.

فینال: حجی زواره در فینال و در راند طلایی 3-2 حریف ازبکستانی را شکست داد و اولین طلای تکواندو و یازدهمین طلای کاروان ایران را به دست آورد.

یوسف کرمی وزن 87 کیلوگرم: دور اول: کاپیتان تیم ملی تکواندوی ایران در دور اول با حریف ازبکستانی مبارزه کرد و در حالی که در راند اول با یک 3 امتیاز شائبه دار عقب افتاده بود در نهایت با امتیاز 5-4 شکست خورد و حذف شد.

دوومیدانی

هادی سپهرزاد 100 متر (دهگانه):

پرش طول (دهگانه): با حد نصاب 6 متر و 75 سانتی‌متر به کار خودش پایان داد و به عنوان نهم دست پیدا کرد و 755 امتیاز کسب کرد.

پرتاب وزنه (دهگانه): در بخش پرتاپ وزنه با ثبت حد نصاب 15 متر و 78 سانتی‌متر اول شد و 838 امتیاز کسب کرد.

پرش ارتفاع (دهگانه) با ثبت حد نصاب یک متر و 90 سانتی‌متر، هشتم شد. وی در غلبه بر مانع یک متر 93 سانتی‌متری ناکام ماند و 714 امتیاز گرفت.

400 متر (دهگانه)  در بخش دوی 400 متر این ماده زمان 50 ثانیه و 85 صدم ثانیه را ثبت کرد و 776 امتیاز به دست آورد. وی با این زمان چهارم شد.

پرتاب دیسک: احسان حدادی – محمد صمیمی

احسان حدادی با پرتاب 65 متر و 11 سانتی متر به مقام قهرمانی رسید و دوازدهمین طلای کاروان ایران را به گردن آویخت. محمد صمیمی هم با 60 متر و 37 سانتی متر به مقام چهارم رسید.

200 متر: مریم طوسی در دور مقدماتی با زمان 23 ثانیه و 66 صدم ثانیه به عنوان دومی دست یافت و جواز حضور در مرحله نهایی را کسب کرد.

فینال پرش طول: محمد ارزنده با کسب جایگاه ششم به کار خود پایان داد.

ارزنده در پرش نخست خود 7 مت رو 47 متر را ثبت کرد و پرش‌های دوم و سوم وی مشابه و 7 متر و 53 سانتی متر بود.

پرش چهارم وی نیز 7 متر و 56 سانتی متر بود.

پرش های پنجم و ششم ارزنده هم 7 متر و 53 سانتی متر و 7 متر و 34 سانتی متر را ثبت کرد.

200 متر: محمد حسین ابارقی ملی پوش دوومیدانی کشورمان در مسابقات دوی 200 متر بازی‌های آسیایی با ثبت رکورد 20 ثانیه و 89 صدم ثانیه در گروهش سوم شد و به مرحله نیمه نهایی این ماده رسید.

200 متر: حسن تفتیان در مرحله مقدماتی مسابقات دو و میدانی بازی‌های آسیایی امروز به رقابت با حریفان خود پرداخت و در پایان و در ماده 200 متر با ثبت زمان 21 ثانیه و 39 صدم ثانیه پس از دونده ژاپنی دوم شد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت.

800 متر: سجاد مرادی  دونده دوی 800 متر کشورمان به دلیل آسیب دیدگی شدید از ناحیه آشیل پا از حضور در مسابقات انصراف داد.

بوکس

یک چهارم وزن 91+ کیلوگرم: جاسم دلاوری با شکت دادن کیم دوهیون از کره جنوبی به نیمه نهایی رسید تا برنزش قطعی شود.

یک چهارم وزن 75 کیلوگرم : سجاد محرابی (ایران)- ژانیاک (قزاقستان) با شکست مقابل بوکسور قزاقی که قهرمان جهان است از دور رقابت ها کنار رفت.

یک چهارم وزن 91 کیلوگرم: علی مظاهری (ایران) – اوتگون بایار(مغولستان) این بوکسور خوب کشورمان با شکست دادن حریف مغول خود به نیمه نهایی رسید و مدال برنزش قطعی شد.

کبدی

زنان ایران 43 – 19 چین تایپه: بانوان ملی‌پوش کبدی کشورمان در دومین مسابقه خود در بازی‌های‌ آسیایی اینچئون امروز(سه‌شنبه) به مصاف تیم ملی چین تاپیه رفتند و با نتیجه 43 بر 19 به پیروزی رسیدند. تیم بانوان ایران در نخستین بازی خود مقابل تیم ژاپن به برتری رسیده بود و با این پیروزی مدال برنزش را قطعی کرد. تیم کشورمان فردا برای سرگروهی به مصاف تیم تایلند نایب قهرمان دوره قبل می‌رود.

مردان ایران 41 – 22 کره جنوبی: تیم کبدی مردان ایران امروز در دومین مسابقه خود در بازی‌های آسیایی به مصاف کره جنوبی رفت و با نتیجه 41 بر 22 به برتری دست یافت و گام به مرحله نیمه نهایی گذاشت. ایران در بازی اول مالزی را شکست داده بود و با برد در بازی امروز مدال برنزش را قطعی کرد.

قایقرانی بادبانی

احمد احمدی ساعت 05:30 بامداد

کشتی

سعید عبدولی وزن 71 کیلوگرم: دور اول: نماینده 71 کیلوگرم کشتی فرنگی ایران با نتیجه چهار بر یک مقابل نماینده ازبکستان پیروز و راهی مرحله نیمه‌نهایی شد.

دور دوم: عبدولی در نیمه نهایی با یک ناداوری کاملا روشن و در حالی که حریف خود را ضربه کرد و داوران هم اعلام کردند با اعمال نفوذ کره ای ها رای برگردانده شد و 9-6 بازنده اعلام شد. (شرح کامل ماجرای کشتی جنجالی عبدولی)

دیدار رده بندی: عبدولی در دیدار رده بندی هم با وجود زدن 4 فیتوی بی نقص روی کشتی گیر هندی و اعلام داور وسط مبنی بر پیروزی با نمره عالی با اعتراض مواجه شد و امتیازاتش برگردانده شد اما در ادامه با تلاش زیاد 6-0 به برتری رسید و در عین شایستگی برای طلا به مدال برنز رسید. در این وزن کشتی گیر کره ای با شکست 9-0 حریف ازبک به طلا رسید.

حبیب اله اخلاقی وزن 80 کیلوگرم: دور اول: اخلاقی در دور اول با پیروزی با امتیاز کامل برابر حریف قطری به نیمه نهایی رسید.

دور دوم: اخلاقی در نیمه نهایی موفق شد حریف ازبکستانی خود را هم با امتیاز عالی شکست داده و مقتدرانه به فینال برسد.

فینال: اخلاقی در فینال با حریف ژاپنی روبرو شد و موفق شد با نتیجه 3-1 این حریف را شکست داده و اولین طلای کشتی فرنگی و سیزدهمین طلای کاروان را به چنگ بیاورد.

مهدی علیاری وزن 98 کیلوگرم: دور اول: علیاری در اولین دیدار خود نماینده سوریه را 9 بر صفر و با امتیاز عالی شکست داد و به مرحله بعد رفت.

دور دوم: علیاری در مرحله نیمه نهایی با یرولان ایسکاکوف از قزاقستان روبرو شد و با پیروزی 3 بر یک در این مسابقه به فینال این وزن راه یافت.

فینال: مهدی علیاری در فینالی آسان موفق شد در کمتر از 2 دقیقه حریف چینی را 8-0 شکست دهد و دومین طلای فرنگی و چهاردهمین طلای کاروان ایران را کسب کند.

دوچرخه سواری

فراز شکری - پرویز مردانی کراس‌کانتری: در پایان شکری با ثبت زمان یک ساعت و 52 دقیقه‌ و 12 ثانیه در رده نهم قرار گرفت و مردانی نیز با زمان یک ساعت و 52 دقیقه‌ و 35 ثانیه دهم شد. شکری در این رقابت‌ها زنجیر چرخ پاره کرد و همین مساله باعث عقب افتادن او شد. لاستیک مردانی هم پنچر شد و او هم زمان زیادی را از دست داد.

رکابزن چین با ثبت زمان یک ساعت و 42 دقیقه‌ و 34 ثانیه قهرمان شد. نماینده هنگ کنگ با ثبت زمان یک ساعت و 43 دقیقه‌ و 27 ثانیه نایب قهرمان شد و رکابزن کره جنوبی با ثبت زمان یک ساعت و 44 دقیقه‌ و 12 ثانیه به مدال برنز رسید.
نظرات بینندگان