arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۳۰۲۳
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۳ - ۰۹ مهر ۱۳۹۳

مشرف: احتمال ایجاد دولت موقت با حمایت ارتش پاکستان وجود دارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
«پرویز مشرف» رئیس جمهور سابق پاکستان گفت: باوجود تحصن و تطاهرات اعتراض آمیز ضد دولتی در پاکستان احتمال وجود دولت موقت با حمایت ارتش این کشور وجود دارد.

رئیس جمهور و رئیس سابق ستاد ارتش پاکستان در یک گفت‌وگوی تلویزیونی اظهار داشت:  تظاهرات کنندگان «اسلام‌آباد» خواستار ایجاد تغییر در پاکستان هستند بنابراین احتمال دولت موقت ممکن است در دستور کار ارتش این کشور باشد.

وی افزود: چنین دولتی برای تغییر نظام در پاکستان کاملا مجاز است و بطور کلی مورد حمایت ارتش و قوه قضائیه خواهد بود.

رئیس سابق ستاد ارتش پاکستان تصریح کرد: من از احزاب «تحریک انصاف» به رهبری «عمران خان» و «تحریک عوامی» به رهبری «طاهرالقادری» حمایت نمی‌کنم اما خواسته‌هایشان درست است.

مشرف گفت: همه مردم پاکستان خواستار انتخابات مجدد در این کشور هستند زیرا می‌دانند که در انتخابات سال گذشته تقلب و بی نظمی صورت گرفته است.

رئیس جمهور سابق پاکستان اظهار داشت: کنترل دولت پاکستان بر دولت های ایالتی این کشور ضعیف شده و «نوازشریف» نیز مرکز پاکستان را به «رایوند» شهر زادگاه خود واقع در ایالت «پنجاب» انتقال داده است.

پرویزمشرف رئیس جمهورسابق و رئیس سابق ستاد ارتش پاکستان در حالی از دولت موقت سخن گفته که عمران خان و طاهرالقادری بیش از یک ونیم ماه در «اسلام آباد» پایتخت این کشور تحصن کرده‌اند و خواستار تغییر در پاکستان هستند.

از سوی دیگر، انجمن ژنرال‌های بازنشسته ارتش پاکستان ( پی.ای.اس.ا) نیز از دولت این کشور خواسته تا برای برای شناسایی محبوبیت خود در بین مردم این کشور انتخابات مجدد برگزار کند.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان