arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۳۷۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۱ - ۱۴ دی ۱۳۹۳

دخالت صهیونیستها در قتل عام رواندا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۹۴ با ارسال سلاح به رواندا به کشتار یک میلیون شهروند این کشور دامن زده است اما دادگاه مرکزی این رژیم با انتشار اسناد آن مخالفت کرد.

به گزارش شبکه المنار ، دادگاه مرکزی رژیم صهیونیستی با درخواست ها برای انتشار اسناد مربوط به فروش سلاح به رواندا در زمان کشتار این کشور در دو دهه قبل مخالفت کرد تا سرپوشی بر دخالت این رژیم در این کشتار گذاشته باشد.

به گزارش روزنامه صهیونیستی هاآرتص، در این دادگاه نمایندگان کابینه نتانیاهو طی نیم ساعت دلایلی را برای قاضی دادگاه آوردند تا اثبات کنند، انتشار این اسناد به امنیت این رژیم و شهروندانش آسیب وارد می کند.

بر اساس گزارش سازمان ملل در کشتار دسته جمعی در رواندا در سال 1994   یک میلیون نفر کشته شدند که بیشتر آنها از اقلیت توتسی بودند که به دست افراد قبیله هوتو کشته شدند.

هاآرتص اسناد و مدارکی را افشا کرده که دخالت اسراییلی ها را در تسلیح و تجهیز افراد قبیله هوتو  نشان می دهد. در همان زمان روزنامه صهیونیستی معاریو مصاحبه ای را از یک تاجر اسراییلی منتشر کرد که این تاجر اتفاقات رخ داده در رواندا با سلاح های اسراییل را مایه افتخار و مباهات خود دانسته و گفته بود قربانبان این سلاح ها با اصابت گلوله ای به سرشان به سرعت برق کشته شده اند.

هاآرتص نوشته است این سلاح ها در آن زمان از فرودگاه بن گورین به رواندا ارسال شده که بی شک این اقدام با اطلاع اسحاق رابین نخست وزیر وقت و شیمون پرز وزیر خارجه رابین صورت گرفته است.

منبع : واحد مرکزی خبر
نظرات بینندگان