arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۴۷۹۰
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۱ - ۲۱ دی ۱۳۹۳
جلسه علنی مجلس به تعطیلی و تشنج کشانده شد،

شعار «مرگ بر فتنه گر» و «مرگ بر ضد ولایت فقیه» برخی از نمایندگان علیه علی مطهری / درگیری فیزیکی با نماینده تهران / ابوترابی: ادامه سخنرانی مطهری را به صلاح نمی دانم

برخی که سعی بر این داشتند تا به زور مطهری را از جایگاه به پایین بیاورند، او را هل دادند، اما این برخورد مانع عدم ادامه ایراد نطق توسط نماینده تهران نشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شعار «مرگ بر فتنه گر» و «مرگ بر ضد ولایت فقیه» برخی از نمایندگان علیه علی مطهری / جلسه علنی مجلس به تعطیلی کشانده شد

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی پس از اعتراض برخی نمایندگان نسبت به نطق علی مطهری و ایجاد تشویش در صحن علنی مجلس اعلام تنفس کرد.

به گزارش «انتخاب»، علی مطهری پس از ایراد نطقی در مورد حوادث سال 88 و حصر موسوی و کروبی مورد اعتراض برخی از نمایندگان قرار گرفت. 

برخی نمایندگان شعار مرگ بر فتنه گر و مرگ بر ضد ولایت فقیه را سرداده و به سمت جایگاه ناطقان تجمع کردند، با این حال، مطهری به سخنان خود ادامه می داد. جمع زیادی از نمایندگان دور وی که در جایگاه ناطق ایستاده بود حلقه زدند. سودانی، موسوی‌نژاد، قاضی‌پور، حاجی، نبویان، نعیمی رز و فتح‌الله حسینی سعی می‌کردند مطهری را از جایگاه ناطق پایین بیاید و از ادامه نطقش منصرف شود اما او مصر به بیان نطقش بود.

در این میان، برخی که سعی بر این داشتند تا به زور مطهری را از جایگاه به پایین بیاورند، او را هل دادند، اما این برخورد مانع عدم ادامه ایراد نطق توسط نماینده تهران نشد.

در ادامه هم عابد فتاحی نماینده اصلاح‌طلب مجلس مقابل نمایندگانی که متعرض مطهری شده بودند ایستاد و اجازه نمی‌داد آنها به وی نزدیک شوند.

پس از اینکه ابوترابی‌فرد جلسه علنی را ختم کرد و اعلام تنفس کرد همچنان شعار مرگ بر ضد ولایت فقیه از سوی برخی نمایندگان سر داده می‌شد و نمایندگان دیگری از جمله مصباحی مقدم، اکبریان، توکلی، حاجی دلیگانی و زاهدی سعی می‌کردند علی مطهری را از جایگاه ناطق پایین بیاورند اما او همچنان در جای خود ایستاده بود.

در ادامه مجددا پزشکیان و جهانگیرزاده از مطهری خواستند که در جایگاه ناطق باقی نماند اما او به آنها هم پاسخی نداد.

نهایتا به گفته هیات رییسه، مهمانان و خبرنگاران صحن علنی به بیرون هدایت شدند اما همچنان مطهری حاضر نشد از جایگاه ناطق پایین بیاید.

نایب رئیس مجلس خطاب به مطهری گفت: بر اساس ماده 108 آیین نامه داخلی مجلس برای حفظ آرامش صحن 15 دقیقه تنفس اعلام می کنم و ادامه نطق آقای مطهری را به مصلحت نمی دانم.

ابوترابی فرد نمایندگان را دعوت به آرامش کرد و گفت: آقای مطهری شما که در فضای واقعی کشور قرار دارید و می دانید که آنچه در مورد این افراد انجام شده با نهایت رأفت و رحمت اسلامی و با توجه به مصالح ملی انجام شده و اگر اراده نظام بر رأفت و رحمت نبود قطعا به گونه ای دیگر انجام می شد.

وی ادامه داد: شما وقتی در جریان واقعیت هستید اینگونه احکامی که تصمیم نظام بر انجام آن تعلق گرفته و براساس احکام قطعی شرعی و اختیاراتی که قانون اساسی تبیین فرموده شکل گرفته اینگونه طرح بحث کردن اعتراض عمومی همه نمایندگان را به دنبال دارد.

ابوترابی فرد تصریح کرد: نمایندگان مجلس هم نمایندگان مردم هستند پس باید این موارد رعایت شود و از جنابعالی انتظار می رود که مصالح ملی و احکام شرعی و قانون اساسی را مدنظر داشته باشید.

علی مطهری در پاسخ به توضیحات ابوترابی فرد با بیان اینکه بهتر بود این صحبت ها بعد از پایان نطق بنده مطرح می شد گفت:‌ ادامه حصر خانگی موسوی،‌کروبی و زهرا رهنورد را بدون حکم قضایی همچنان خلاف اصول قانون اساسی است و ادامه آن را به زیان انقلاب اسلامی می دانم و معتقدم در این زمینه شورای عالی امنیت ملی به ریاست رئیس جمهور و قوه قضائیه کوتاهی کردند.

وی ادامه داد:‌همه می دانند بنده هیچ تعلقی به آقایان موسوی و کروبی ندارم و در انتخابات 88 به آقای رضایی رأی دادم که در این لحظه نمایندگان با سر دادن شعارهای مرگ بر فتنه گر و تلاش برخی نمایندگان برای ترک جایگاه ناطقان از سوی آقای مطهری ادامه نطق مطهری متوقف شد و ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به منظور ایجاد آرامش در جلسه بر اساس آیین نامه داخلی مجلس 15 دقیقه اعلام تنفس کرد.


نظرات بینندگان