arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۶۳۵۷
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۲ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۳
المانیتور :

توقف موقت طرح تحریم ایران در کنگره / جمهوری خواهان: می‌خواهیم دموکرات ها را هم علیه ایران با خود همراه کنیم

جمهوری خواهان می گویند آنها رای گیری اولیه بر سر تحریم های ایران را این هفته بابت جلب رضایت دموکرات ها به تعویق انداخته اند اما قول دادند هفته اینده این رای گیری را به پیش ببرند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
جمهوری خواهان رای گیری بر سر تحریم های ایران را به خاطر سخنرانی سالانه باراک اوباما در کنگره به تعویق انداختند.

به گزارش «انتخاب»؛ جمهوری خواهان می گویند آنها رای گیری اولیه بر سر تحریم های ایران را این هفته بابت جلب رضایت دموکرات ها به تعویق انداخته اند اما قول دادند هفته اینده این رای گیری را به پیش ببرند.

در عین حال سناتور دموکرات شرود براون از اوهایو که عضو ارشد کمیته بانکی سنای آمریکاست ، از اقدامات عجولانه سناتورهای جمهوری خواه تحت رهبری سناتور میچ مک کانل انتقاد کرد. وی گفت من علت این عجله و شتاب را درک نمی کنم . دولت امریکا هر چه که لازم باشد در مذاکرات انجام می دهد.وی گفت جمهوری خواهان از قوانین پیروی نمی کنند و ما برای به رای گذاشتن چنین طرحی به زمان بیشتری نیاز داریم .

قرار بود کمیته امور بانکی مجلس سنا در بیستم ژانویه یک جلسه استماع برگزار کند و روز بیست و دوم تصمیم خود را اعلام کند.اما یک تعویق یک هفته ای برای این جلسه استماع اعلام شد.

سناتور مارک کرک عضو کمیته امور بانکی مجلس سنا و یکی از تنظیم کنندگان طرح تحریم های ایران گفت دموکرات ها نمی خواستند این جلسه با سخنرانی سالانه باراک اوباما در کنگره همزمان شود و این منطقی به نظر می رسد.

کرک تاکید کرد این طرح که سناتور رابرت منندز نیز در نوشتن ان سهیم بوده است ، از شکل کنونی اش تغییر نخواهد کرد.

اوباما به نمایندگان کنگره هشدار داده است که تحریم های جدید علیه ایران ، می تواند به منحرف شدن مذکرات هسته ای از مسیرش منجر شود. منندز و کرک خاطر نشان کرده اند که این طرح در صورت دستیابی به یک توافق با ایران ، موجب اعمال تحریم های جدید نمی شود.
نظرات بینندگان