arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۶۸۴۳
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۶ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۳

معیارهای همسرگزینی تدوین شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«معیارهای همسرگزینی» با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مرکز پژوهش های حوزه علیمه قم تدوین شد.

رییس اداره سلامت جوانان وزارت بهداشت اظهار داشت: این معیارها تا پایان سال به مراکز بهداشتی و مشاوره ابلاغ و از سوی مربیان به جوانان آموزش داده خواهد شد.

«گلایول اردلان» تاکید کرد: این معیارها با همکاری دو سویه کارشناسان روانشناسی مرکز پژوهش های حوزه علیمه قم و دیگر گروه های متخصص تدوین شده است.

وی ، همسانی فرهنگی و اجتماعی را یکی از این معیارها نام برد و گفت: برخی معیارهای تدوین شده بطور صد در صد الزامی نیست اما اگر رعایت شود ازدواج سلامت بیشتری خواهد داشت.

وی از اخلاقیات به عنوان یکی دیگر از معیارهای همسرگزینی نام برد و گفت: اکنون مسائل رفاهی و مادی جایگزین اخلاقیات شده است در حالیکه سلامت روانی و معنوی بر رفاه مادی ، اولویت دارد.

رییس اداره سلامت جوانان وزارت بهداشت یادآور شد: در حال حاضر 11 میلیون زوج در آستانه ازدواج قرار دارند اما به دلایل مختلف ازدواج نمی کنند.

اردلان با بیان اینکه تجرد مضرات زیادی از لحاظ جسمانی، روانی و رفتاری برای جوانان دارد، افزود: اکنون یکی از معیارهای ازدواج جوانان، داشتن رفاه کامل از نظر شرایط مالی است و برخی دیگر نگران هستند که در صورت ازدواج از نظر تکامل درسی و اشتغال دچار مشکال شوند و این مساله به افزایش مخاطرات اجتماعی در سطح فردی و جمعی دامن می زند.

وی خاطرنشان کرد: هماهنگی لازم در حال انجام است تا معیارهای همسرگزینی مناسب به جوانان آموزش داده شود.

وی تاکید کرد: ازدواج سالم ، ازدواجی است که دو نفر با سلامت عقل و روان و با شناخت کامل و نهایت همسانی موجود از نظر شرایط اجتماعی و روحی ، زندگی خود را با هم آغاز کنند.

تربیت مربیان برای آموزش مسائل سلامت جوانان
رییس اداره سلامت جوانان وزارت بهداشت گفت: مربیانی در حوزه سلامت جوانان در سطح استانی در حال آموزش دیدن هستند تا پس از آن بصورت آبشاری مربیان شهرستان ها، جوانان و گروه های همسال جوانان نیز آموزش های لازم را فراگیرند.

اردلان افزود: تاکنون 56 مربی سلامت جوانان در کشور تربیت شده اند و در نهایت به 400 مربی در سطح کشور خواهند رسید.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان