arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۶۸۵۰
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۶ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۳

سردار سلامی: انتقامی ویژه در انتظار اسرائیل است/ پاسخ ترور دانشمندان را داده‌ایم، خودشان بهتر می‌دانند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
جانشین فرمانده کل سپاه گفت: ما علاوه بر بازگشایی (جبهه) کرانه باختری، به عنوان یک تلافی اختصاصی از این ماجرا، حتما انتقامی خاص برای این موضوع در نظر خواهیم گرفت.

سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه  طی سخنانی در شبکه خبری العالم گفت: بازگشایی جبهه جدید در کرانه باختری که بخش عمده ای از فلسطینِ عزیز ما است، حتما در دستور کار خواهد بود، و این امر بخشی از واقعیت جدیدی است به تدریج رخ عیان خواهد کرد.

وی تأکید کرد: البته ما علاوه بر بازگشایی (جبهه) کرانه باختری، به عنوان یک تلافی اختصاصی از این ماجرا، حتما انتقامی خاص برای این موضوع در نظر خواهیم گرفت.

جانشین فرمانده کل سپاه افزود: یعنی بازگشایی جبهه کرانه باختری، همچنان حمایت از گروه های جهادی فلسطین و لبنان، ایجاد ظرفیت‌ها و زیرساخت های جدید دفاعی برای مسلمانانی که در جوار مرزهای رژیم صهیونیستی و فلسطین اشغالی زندگی می کنند؛ این سیاست های گذشتۀ ما است و برای آینده هم تداوم خواهد یافت. اما ما اختصاصا برای تلافی و انتقام گیری از حادثه ای که در قنیطره و نزدیک جولان اتفاق افتاد، حتما کار خاصی انجام خواهیم داد.

"علاوه بر بازگشایی (جبهه) کرانه باختری، به عنوان یک تلافی اختصاصی از این ماجرا، حتما انتقامی خاص برای این موضوع در نظر خواهیم گرفت"

سردار سلامی در پاسخ به این که آیا این پاسخ و انتقام، توسط ایران صورت خواهد گرفت یا گروه های مقاومت، اظهار داشت: کیفیت آن را نمی شود اعلام کرد و ما درصدد اعلام کیفیت آن نیستیم اما اتفاقی است که ان شاء الله خواهد افتاد.

وی افزود: اتفاقی که در قنیطره افتاد و منجر به شهادت تعدادی ازفرزندان امت اسلام اعم ازبرادران حزب الله لبنانی و همینطور سردار شهید "الله دادی" شد، در حقیقت پژواک و بازتاب و پیامد تحولاتی بود که ظرف ماههای گذشته درمنطقه شرق مدیترانه اتفاق افتاد.

جانشین فرمانده کل سپاه  تأکید کرد: این ماجرا همچنین بازتابی از مجموعه رخدادها و وقایعی بود که در جهان اسلام صورت گرفته بود؛ به عنوان مثال وقتی که رژیم صهیونیستی از جنگ 51 روزه با شکست خارج شد و یا به تعبیری از هلاکت نجات پیدا کرد، همه دنیا شاهد بروز معمای امنیتی جدیدی در وضعیت امنیتی رژیم صهیونیستی شد.

وی تأکید کرد: همان طور که در بیانیه فرماندهی محترم کل سپاه ملاحظه کردید، سپاه و حزب الله در صحنه های تاریخی گذشته نشان دادند که هیچ عملی را بدون پاسخ و انتقام رها نمی کنند.

* پاسخ ترور دانشمندان را دادیم، خودشان می‌دانند

جانشین فرمانده کل سپاه تأکید کرد: شما دیدید یک دوره، صهیونیست ها دانشمندان هسته ای ما را ترور کردند، اما فقط خود آنها می دانند که پاسخ این اقدام را ما کجا دادیم، ما اعلام نمی کنیم اما خود آن ها می دانند، بعد از آن (از ترور دانشمندان هسته ای) دست کشیدند.

سردار سلامی خاطرنشان کرد: این ها در جنگ های 33 روزه، 22 روزه، 8 روزه و 51 روزه؛ ضرب شست های ما را دیدند، بنابراین ما تراز جدیدی از قدرت ایجاد می کنیم و حتما میدان های جدیدی را در مقابل آن ها فعال خواهیم کرد. واقعیت های جدیدی شکل خواهد گرفت، آینده این واقعیت ها را حتما نشان خواهد داد.

وی اظهار داشت: امروز بر خلاف گذشته کل فضای فلسطین اشغالی  یعنی منطقه‌ای که صهیونیستها در آنجا زندگی می کنند محل  تقاطع  آتش گروههای جهادی فلسطینی و حزب الله لبنان است، این امر نشان دهنده بروز نگرانی، تهدید و معمای امنیتی است که رژیم صهیونیستی  قادر به فرار از آن نیست.

جانشین فرمانده کل سپاه افزود: علاوه بر این شما ملاحظه می کنید که راهبرد آمریکایی‌ها در سوریه که  از منظر خواستگاه  ژئوپولتیک رژیم صهیونیستی به این قضیه نگاه می شود، ظرف سالهای گذشته با شکست مواجه شده است.

سردار سلامی تأکید کرد: یعنی  این مشعل سیاسی آمریکایی‌ها درسوریه در حال افول و غروب است، و آنها  نه تحولات میدانی را در سوریه توانستند مدیریت کنند و نه تحولات سیاسی و امنیتی را؛ بنابراین امروز با یک استراتژی،  سیاست و سناریوی ناقصی در سوریه مواجه هستند و وضعیت امنیتی و آینده سوریه  برای آنها معمای غیر قابل حلی شده است.

وی اظهار داشت: این امر به این معنا است که هیچ فرمول سیاسی برای آمریکایی ها و هیچ فرمول نظامی برای تسلط بر تحولات سوریه به چشم نمی خورد؛ از طرف دیگر ما شاهد تحولاتی در عراق بودیم که نشان دهنده به حاشیه رانده شدن تاثیرو نفوذ امریکائیها در عراق است.

جانشین فرمانده کل سپاه اظهار داشت: آمریکایی‌ها نتوانستند روی زمین و در هوا حتی  با ایجاد ائتلاف ضد داعش هیچ نقش و تاثیری تعیین کننده‌ای در تحولات میدانی ماه‌های اخیر عراق داشته باشند؛ علاوه بر ان نتوانستند تاثیر تعیین کننده‌ای در  ساماندهی  و تحولات سیاسی عراق داشته باشند و احساس می‌کنند که به حاشیه حوادث رانده شدند.

* واقعیت جدید برای غرب و صهیونیست‌ها در منطقه

سردار سلامی با بیان اینکه آمریکایی1‌ها و صهیونیستها در حال رؤیت واقعیت جدیدی هستند، تأکید کرد: این واقعیت جدید این است که دیگر نه آمریکایی‌ها و نه صهیونیست‌ها و نه اروپایی‌ها و نه متحدان منطقه‌ای آنها با همه هزینه‌های اقتصادی، و با همه  شارژهای ایدئولوژیک و اعتقادی و حمایت‌های نظامی و ائتلافهای نظامی قادر نیستند نقشی محوری در آفرینش تحولات سیاسی و امنیتی این منطقه داشته باشند.

* تحولات یمن به نفع آمریکا نیست

جانشین فرمانده کل سپاه اظهار داشت: شما وقتی به صحنه یمن نگاه می‌کنید  احساس می کنید که آن نیروهای الهام یافته از انقلاب اسلامی امروز در حال بازیابی نقش گسترده‌ای هستند که با منافع سیاسی آمریکا و متحدان منطقه ای آن کاملا در تضاد است.

سردار سلامی اظهار داشت: تحولات یمن هرگز به نفع سیاست آمریکایی‌ها در حال پیشرفت نیست.

وی تأکید کرد: شعله‌های انقلاب را در بحرین  ملاحظه می‌کنیم که هرگز خاموش نمی شود؛ و این روند هم با سیاستها و اهداف آمریکایی‌ها در تضاد است بالاخره بحرین یکی از پایگاههای  استراتژیک آمریکایی ها در منطقه خلیج فارس است؛ آمریکا در حال روبرو شدن با پدیده نگران گننده جدیدی است، در مجموع آنها احساس می کنند  موازنه قدرت بین خودشون و انقلاب اسلامی را از دست دادند؛ یعنی انقلاب اسلامی در حال توسعه شعاعهای نفوذ الهام بخشی خود است .

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: اشتباهی که آن ها همواره مرتکب می شوند، آن است که تصور می کنند می شود با یک کارهای جزئی تاکتیکی، می‌توان یک معادله راهبردی را به هم زد و معادله راهبردی جدیدی را شکل داد. این اشتباهی است که آن ها می کنند. البته این نشان دهنده تمام حجم قدرتی است که آنها می توانند به کار بگیرند.

سردار سلامی افزود: یعنی صهیونیست ها، تمام اراده سیاسی خود را در شهید کردن شش رزمنده می بینند. این در قیاس اتکا به یک قدرت جهانی مثل آمریکا و یک قدرت سیاسی مثل اروپا و همینطور قدرت نظامی خود رژیم صهیونیستی، اصلا عددی به شمار نمی رود.

وی تأکید کرد: تصور آن ها این است که می توانند با این لرزه های تاکتیکی، سطح راهبردی وسیعی از نفوذ و تاثیر ایجاد کنندغ ولی اصلا این اقدامات در مجموعه قدرت و جبهه مقاومت چیزی به حساب نمی آید.

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: اما این امر واقعیت جدیدی را نشان می دهد؛ اولا اینکه آنها در حال زوال هستند، واقعا عملیاتی که فاقد منطق راهبردی و تاکتیکی است و نشان می دهد که ظرفیت های تدبیر راهبردی آن ها به انتها رسیده است، بیانگر روند رو به زوال قدرت و تاثیر این قدرت است، که این برای ما دستاوردهای روشنی دارد.

سردار سلامی افزود: اما نکته دیگر این که انگیزه های مقاومت و انتقامجویی را تحریک می کند، این انگیزه ها را رشد می دهد و ما را به باورهای جدید و به طراحی های جدید برای تلافی گسترده ای نسبت به این وضعیت هدایت می کند.

* هر اقدام اسرائیل ریشه در استراتژی آمریکا قرار دارد

وی در پاسخ به سؤالی درباره اظهارات برخی تحلیلگران مبنی بر اینکه تجاوزگری اسرائیل در قنیطره احتمالا با هماهنگی آمریکا صورت گرفته است، اظهار داشت: مطمئنا، این دو یک مجموعه سیاسی واحد تلقی می شوند. هم آمریکایی ها در میدان استراتژی اسرائیلی‌ها عمل می کنند و هم اسرائیلی ها به عنوان بخش لاینفکی از سیاست منطقه‌ای آمریکایی‌ها هستند.

جانشین فرمانده کل سپاه افزود: بنابراین، هر عملی که اسرائیلی‌ها انجام می‌دهند ریشه در تفکر و استراتژی آمریکایی‌ها دارد و ما هم این دو پدیده را از هم جدا نمی کنیم.

سردار سلامی تأکید کرد: مجموعه نبرد ما با رژیم صهیونیستی و متحدان راهبردی آن به خصوص آمریکا یک مجموعه و پکیج به هم پیوسته ای است. آنچه که شما امروز به عنوان نبردهای نیابتی بین انقلاب اسلامی و دنیای استکبار با محوریت آمریکا می بینید، در حقیقت توصیف همین واقعیت است. آمریکایی‌ها از لنز صهیونیست ها به صحنه نگاه می کنند و قصدشان این است که کشورهای اسلامی را تضعیف و متلاشی و چند تکه کنند؛ تا رژیم صهیونیستی در توازن قدرت برنده بشود‌ و هم اینکه دوست دارند سیاست هایشان را در منطقه جاری کنند.

* میدان مواجهه راهبردی ما با آمریکا باز است

وی گفت: ما با سیاست های آمریکا در منطقه مخالف هستیم و با همه ابزارهای ممکن از موفق شدن آنها در اعمال سیاست ها و استراتژی هایشان جلوگیری می کنیم و از بیان این حقیقت هم هیچ ابایی نداریم.

جانشین فرمانده کل سپاه تأکید کرد: بنابراین، میدان مواجه راهبردی ما با آمریکا میدان باز است، همان طوری که آنها جبهه را در مسائل هسته‌ای، تحریم‌های اقتصادی، هجمه‌های فرهنگی، فتنه‌های داخلی، عملیات روانی، در حمایت و پشتیبانی از رژیم صهیونیستی و تلاش برای از بین بردن نفوذ منطقه‌ای انقلاب و جمهوری اسلامی ایران، باز گذاشته اند.

سردار سلامی گفت: میدان‌های راهبردی نبردمان با آمریکایی‌ها در امتداد این جبهه‌هایی که نام برده شد با روش های خاص خودش ‌جریان دارد، گاهی با استفاده از روش‌های دیپلماتیک و سیاسی و گاهی به روش‌های دیگر.

وی اظهار داشت: این مبارزات و روش ها ادامه دارد تا جایی که آمریکایی ها حقایق و واقعیت های درون جهان اسلام را به رسمیت بشناسند و از جهان اسلام خارج شوند و همزیستی مسالمت آمیز بر اساس احترام و اعتماد متقابل با دنیای اسلام را بشناسند و گر نه، مادامی که آنها بخواهند جهان اسلام را به میدان بازی برای سیاست های منطقه ای خود تبدیل کنند، مطمئنا همه انرژی‌های موجود در جهان اسلام هم علیه آنها بسیج  خواهد شد.

جانشین فرمانده کل سپاه تأکید کرد: مسلمانان بیدار شده اند و این بیداری بخش مهمی از الهاماتی است که تحت تاثیر انقلاب اسلامی اتفاق افتاد.

سردار سلامی در پاسخ به این سؤال که آیا تجاوز رژیم صهیونیستی به قنیطره به مذاکرات ایران با گروه پنج بعلاوه یک و آمریکا مرتبط است، اظهار داشت: این نظریه هم می تواند در کنار نظریه ای که من ابتدا ارائه دادم، یعنی به عنوان بازتابی از شکست های گذشته در نظر گرفته شود.

* صهیونیست‌ها می‌خواهند با اقدامی تاکتیکی معادله جدیدی بسازند

وی افزود: شاید این توصیف دیگری از همان موضوعی است که صهیونیست‌ها می خواهند با اقدامی تاکتیکی، معادله‌ استراتژیک جدیدی بسازند. این معادله استراتژیک جدید همین است؛ یعنی بخشی از آن همین است که فکر می کنند می توانند تاثیرات تعیین کننده ای در شکست دادن سیاست های ما داشته باشند، ولی چه مذاکرات هسته‌ای به شکست بینجامد و چه به موفقیت تبدیل بشود تنها یک موضوع است. موضوعات متعدد و بیشمار دیگری وجود دارد. خود موجودیت رژیم صهیونیستی و در حقیقت فروپاشی این رژیم یک موضوع اساسی است. این بسیار بزرگ تر از موضوع هسته ای است؛ یعنی اگر در موضوع هسته‌ای همه مسائل حل شود، رژیم صهیونیستی همچنان به عنوان یک موضوع اصلی منازعه باقی خواهد ماند.

* ترس آمریکا و رژیم صهیونیستی از پیامدهای ویرانگر جنگ با ایران

جانشین فرمانده کل سپاه در پاسخ به این سؤال که آیا ممکن است اینگونه حملات تنش آفرینی‌های رژیم صهیونیستی موجب جنگ مستقیم ایران و رژیم صهیونیستی شود، اظهار داشت: ‌به لحاظ اصولی هیچ چیزی غیرممکن نیست. البته، ما اعتقاد داریم که هم آمریکایی‌ها و هم صهیونیست‌ها در موقعیتی نیستند که جرأت و اراده انجام چنین سناریویی مخرب و ویرانگری را داشته باشند، چون حتی چنین تصوری در ذهن آنها یک کابوس بسیار خطرناکی است زیرا آنها را در معرض فروپاشی قطعی قرار خواهد داد.

سردار سلامی در پایان تأکید کرد: اجتناب آنها از درگیری مستقیم با جمهوری اسلامی ایران یک واقعیت اثبات شده ای است. این به دلیل تاثیرات فوق العاده مخرب و ویرانگری است که جمهوری اسلامی ایران می تواند در ممات این رژیم ایجاد کند. اما ما به عنوان جمهوری اسلامی ایران همواره برای هر سناریویی آماده هستیم. واکنش های ما بر سناریویی کاملا طراحی شده، سازمان دهی شده و معین است و هر زمان که شرایط اتخاذ هر استراتژی وجود داشته باشد، آن را انتخاب و اعمال خواهیم کرد. خوشبختانه واقعیت های گذشته تاریخی نشان می‌دهد که حرف‌های ما فقط بیاناتی در کلام یا عباراتی روی کاغذ نبود بلکه واقعیت هایی روی زمین و میدان بوده است.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان