arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۶۹۹۷
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۵ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۳

پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی به اولین کنفرانس بین‌المللی استراتژی برند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با صدور پیامی به اولین کنفرانس بین المللی استراتژی برند، تاکید کرد که باید در راستای ایجاد برندهای معتبر در بازارهای داخلی، منطقه‌ای و جهانی عزمی مشترک و تلاشی هدفمند داشته باشیم.

 متن این پیام بدین شرح است:

«واللّهُ خلقَکَم و ما تعملون» (صافات: 96); و خداوند، هم شما را آفرید و هم آنچه را می سازید.

در این همایش ارزنده به لطف خداوند شاهد اتفاق مبارکی برای جامعه بزرگ علمی و صنعت ایران هستیم؛ چرا که توجه مسئولان، اساتید، مدیران، کار‌شناسان، دانشجویان و فعالان اقتصادی منجر به یک حرکت ملی و فراملی، برای رفع یک دغدغه بزرگ در کشور شده است. این که سازمان‌های دولتی و خصوصی، دانشگاه‌ها و صنوف مختلف در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند و تلاشی را برای یک مقصود مشترک آغاز کرده‌اند، قابل تقدیر است و باید از خداوند بابت این تألیف قلوب، شکرگزار باشیم. ان‌شاءالله در این شرایط حساس و دشوار که اقتصاد مقاومتی را برای کشور ضروری ساخته است، در همه عرصه‌های اقتصادی شاهد چنین حرکت‌های امیدبخش و جمع‌گرایانه‌ای باشیم؛ تا بتوانیم سریع‌تر به اهدافی چون تقویت تولید، افزایش بهره‌وری و کاهش وابستگی به فروش نفت و مواد خام، دست پیدا کنیم.

در عصر ارتباطات و تعاملات گسترده‌ی داخلی و بین‌المللی، دیگر بر کسی پوشیده نیست که عملکرد سازمان‌ها و صنوف، براساس توانایی آن‌ها در نفوذ به بازارهای مصرف و تأثیرگذاری بر مصرف‌کنندگان سنجیده می‌شود. از همین رو، اهمیت موضوع مهمی چون برند امروز بیش از هر زمانی بارز‌ است؛ و همه اذعان دارند که حیات سازمان‌ها و صنایع برپایه‌ی توانایی آن‌ها در ایجاد ارتباط، کیفیت ممتاز و نام نیک در بازارهای داخلی و خارجی، تداوم می‌یابد. با این حال سرمایه‌ی برند فقط فراهم‌کننده‌ی فروش بیشتر و تولید پایدارتر برای بنگاه‌های صنعتی و خدماتی نیست؛ بلکه سرمایه‌ای ملی است که اعتبار یک ملت و تأثیرگذاری آن بر سبک زندگی سایر مردمان دنیا را متحول می‌کند.

عزت ایران اسلامی ما در دنیای پیش روی، با عزت محصولاتی که در داخل و چه در خارج کشور عرضه می‌کنیم، گره خورده است. در دنیای اسلام و کشورهای منطقه نیز برای توسعه و ترویج برندهای ایرانی، که مروج تفکر و فرهنگ ایرانی – شیعی ما هستند، جای کار بسیار وجود دارد. برند معتبر و محصول باکیفیت ایرانی، می‌تواند بهترین مروج برای فرهنگ رحمانی، سازگار و مولد ما در دنیا باشد؛ آن هم در چنین شرایطی که بر طبل اسلام‌هراسی و ایران‌هراسی کوبیده می‌شود.

با این دیدگاه، رسالت شما فعالین موضوع برند، افراشتن پرچم هنرمندی، انصاف و تعالی صنعتگران ایرانی در اقصی نقاط دنیا، و کمک به رشد صنعت و کسب‌وکار در راستای تحقق چشم‌انداز ایران 1404 است. این یک رسالت ملی‌ست و بار آن باید بر دوش همه ارگانهای دولتی و غیردولتی باشد، نه تنها چند سازمان و یا چند اندیشمند و گروه علمی. برای تحقق این رسالت بزرگ، حتی لازم است هر سه قوه‌ی مجریه، مقننه و قضائیه به صورت جدی دست به کار شوند و فعالیت‌های همدیگر را حمایت و تکمیل کنند. این فضا نیازمند تعامل و همدلی در عرصه جهانی است. اگر رقابت با صنایع بزرگ و سیستم تجاری دنیا را هدف‌ قرار دهیم، فرصتی برای حرکت‌های انفرادی، جزیره‌ای و موازی را نداریم. باید همه‌ی ظرفیت‌های موجود برای کاری جهادی در این عرصه بسیج شوند، و راهکارهای قانونی و نهادی برای ساماندهی این صنعت دانش‌بنیان، فراهم آیند.

معتقدم که فعالان موضوع برند باید با الهام گرفتن از آموزه‌های ارزشمند دینی، ارتقای دانش و شایستگی‌های خود و استفاده از تجربیات دنیا، پایگاه خود را به عنوان یک رکن در همه‌ی سازمان‌ها و صنایع، به دست آورند. این مهم تحقق نمی‌یابد، مگر با عزم و اراده همه فعالان این عرصه و تلاش برای اقدامات ترویجی و فرهنگساز در محیط اقتصادی کشور.

از این حرکت بزرگ که نماد مشارکت علم با صنعت است، تشکر می‌کنم؛ و برای دست‌اندرکاران این همایش، آرزوی توفیق روز افزون دارم. همچنین به همه‌ی شما اندیشمندان و صاحبان صنایع، این نکته را یادآور می‌شوم که هم برای عبور سلامت از شرایط دشوار کنونی، و هم برای ایفای نقش تاریخی‌مان در نظام جهانی، باید در راستای ایجاد برندهای معتبر در بازارهای داخلی، منطقه‌ای و جهانی عزمی مشترک و تلاشی هدفمند داشته باشیم؛ و همانطور که حضرت امام (ره) همیشه تاکید می‌فرمودند: اگرچه نظرات متفاوت می‌بایست وجود داشته باشد، اما باید همواره وحدت کلمه و وحدت رویه در کشور جاری باشد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان