arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۷۰۲۲
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۸ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۳

وزیراطلاعات: اصولگرایان و اصلاح طلبان فرزندان این نظام هستند، اگر اینها زیر چتر نظام نباشند کجا بروند؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر اطلاعات گفت:دستگاه امنیتی کشور باید اشراف کامل اطلاعاتی بر اموری که به او محول شده است،داشته باشد ،بی آنکه شهروندان احساس کنند فضا امنیتی شده است.

 وی که در تداوم جلسات دیدارهای مردمی خود با گروهی از مردم شهرهای استان تهران سخن می گفت افزود:در مراسم 16آذر امسال همه تلاش وزارت اطلاعات و سایر دستگاههای امنیتی این بود که دانشجویان بتوانندبا آرامش خیال،تجمعات خود را برگزار کنندو آزادانه حرفهایشان را بزنند.خوشبختانه این تجمعات در نهایت آرامش برگزار شد و هرچند معدود شعارهای تندی هم داده شد، اما قابل اغماض بود.مهم این بود که بعد از تجمعات، همه دانشجویان به آرامی محل را ترک کردند و کمترین برخوردی بین دانشجویان منتسب به گروههای مختلف سیاسی،صورت نگرفت.

وزیر اطلاعات با تاکید بر اینکه تلاش وزارت اظلاعات، برخورد با احترام و اخلاق کامل با شهروندان است، افزود:اساس کار وزارت اطلاعات، ایجاد امنیت همراه با نشاط است.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر سیدمحمود علوی در بخش دیگری از سخنانش به تخریبهایی که علیه دولت صورت می گیرد اشاره کرد و گفت:نقد مربوط به عملکرد است، اما تخریب کاری به عملکرد ندارد . از روز اول شروع به کار دولت یازدهم برخی افراد و رسانه ها آتش تخریب را روشن کردند. با این حال دولت قصد پاسخگویی ندارد و به دنبال انجام وظایف خویش است.

وزیر اطلاعات با تاکید بر ضرورت نهادینه شدن اخلاق اسلامی در جامعه اظهار داشت:اگر اخلاق و ادب آسیب ببیند، انقلاب حفظ نمی شود.

علوی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دولت روحانی نه مانند دولتهای هفتم و هشتم است که اصولگراها را به انزوا ببرد و نه مانند دولتهای نهم و دهم اصلاح طلبان را کنار می گذارد. اصولگرایان و اصلاح طلبان فرزندان این نظام هستند. اگر اینها زیر چتر نظام نباشند کجا بروند؟

او افزود: باید برای زیر چتر نظام سرباز درست کنیم، نه اینکه افراد را از آن بیرون برانیم.

نماینده استان تهران در مجلس خبرگان افزود:احزاب اصولگرا و اصلاح طلب باید در کشور وجود داشته باشند،اما جریانهای سیاسی نباید به چند شقه شدن جامعه منجر شود.وی با ذکر مثالی گفت در فوتبال، تیم های پرطرفداری هستیم که رقابتها و مسابقات سختی هم دارند؛گاهی هم در جریان یک مسابقه، درگیریهایی هم بین هواداران دو تیم پیش می آیداما انسجام جامعه با چنین برخوردهایی از بین نمی رود.در سیاست و رویارویی احزاب سیاسی نیز باید این مدل را نهادینه کرد.

وزیر اطلاعات همچنن در باره نشاط سیاسی در جامعه اظهار داشت: همه باید بتوانند در چارچوب قانون ،آزادانه حرف بزنند و اظهار نظر کنند.چیزی که باید با آن مقابله شود،گلوله ای است که از تفنگ تروریستها خارج می شود،نه صدایی که از گلوی مردم بیرون می آید.

نظرات بینندگان