arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۷۱۱۸
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۲ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۳

رييس جمهور: ريشه مشکلات منطقه اشغال غاصبانه سرزمين فلسطين است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 
 رييس جمهوري با بيان اين که معتقديم ريشه مشکلات منطقه اشغال غاصبانه سرزمين فلسطين است، گفت: امروز افکار عمومي در سطح جهان ظلم و تجاوزهاي رژيم صهيونيستي را نه تنها تحمل نمي کند، بلکه آن را محکوم مي کند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، حجت الاسلام والمسلمين حسن روحاني روز دوشنبه و در هنگام دريافت استوارنامه سفير جديد اردن، افزود: سرنوشت ملت فلسطين و مسجدالاقصي به عنوان قبله گاه اول مسلمانان، براي همه دنياي اسلام اهميت دارد و اشغال تدريجي اورشليم و بيرون راندن فلسطينيان از کشورشان وجدان همه مسلمانان را آزرده کرده و قابل قبول نيست که بيت المقدس در اشغال غاصبين باقي بماند.

وي به وضعيت جغرافيايي اردن و همجواري آن با سرزمين هاي فلسطين، سوريه و عراق و همچنين معضل تروريسم و بي ثباتي موجود در برخي کشورهاي منطقه اشاره کرد و ادامه داد: هدف جمهوري اسلامي ايران ثبات و امنيت در خاورميانه و حل و فصل مساله فلسطين براي بازگشت آوارگان فلسطيني به وطن خودشان است.

روحاني با بيان اين که اردن سابقه تمدني بسيار کهني دارد و همواره بين دو ملت روابط نزديکي برقرار بوده است، ابراز اميدواري کرد که حضور سفير جديد اردن در تهران آغازي براي تعميق مناسبات فيمابين باشد.

رييس جمهوري خاطرنشان کرد: ما خواهان روابط دوستانه و برادرانه با دولت اردن هاشمي در بخش هاي اقتصادي، فرهنگي و سياسي هستيم و مي توانيم درباره مسايل منطقه اي و جهاني مشورت و همفکري کنيم.

روحاني با تاکيد بر اين که شرايط دو کشور و منطقه ايجاب مي کند دو کشور روابط خود را گسترش دهند، افزود: دو کشور به منطقه مهم خاورميانه تعلق دارند و ثبات اين منطقه براي همه ما اهميت دارد.

**براي گسترش همکاري با جمهوري اسلامي ايران تلاش خواهيم کرد
سفير جديد اردن نيز با ابلاغ سلام پادشاه کشورش به دولت و ملت ايران، گفت: در دوران ماموريتم تمام تلاش و مساعي خود را براي ارتقاي مناسبات دو کشور به کار خواهم گرفت.

عبدالله سليمان عبدالله ابورمان گفت: اردن به جمهوري اسلامي ايران به عنوان يک کشور تاثيرگذار در منطقه نگاه مي کند و ما براي گسترش همکاري ها با ايران در عرصه هاي مختلف تلاش خواهيم کرد.

سفير جديد اردن مساله فلسطين را براي کشورش اصلي و محوري خواند و با تاکيد بر اين که منافع اردن اقتضا مي کند که موضوع فلسطين به طور عادلانه حل و فصل شود، اظهار داشت: اردن به پناهندگان فلسطيني به عنوان شهروندان خود نگاه مي کند و در عين حال احقاق حق بازگشت فلسطينيان به سرزمين خودشان را نيز مسووليتي بر عهده خود مي داند.

وي با اشاره به موضوع تروريسم در منطقه، افزود: گفتمان دولت اردن در جهت يکپارچگي و تقريب مذاهب اسلامي از طريق گسترش فعاليت هاي فرهنگي است.
نظرات بینندگان