arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۷۱۸۵
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۷ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۳

کفاشیان حاضر است مقابل کنفدراسیون فوتبال آسیا بایستد؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اگر ثابت شود که کنفدراسیون فوتبال آسیا در ماجرای دوپینگ بازیکن عراق اشتباه کرده، ایران می تواند از این نهاد بین المللی غرامت بگیرد.

 ماجرای دوپینگ علا عبدالزهرا بازیکن تیم ملی فوتبال عراق سوژه این روزهای فوتبال ایران است. ایران قرار است این ماجرا را از طریق دادگاه عالی ورزش پیگیری کند تا ثابت شود که حق با فدراسیون فوتبال ایران بوده است. البته در صورتی که دادگاه عالی ورزش رای به حقانیت ایران بدهد، تاثیری برای تیم ملی ندارد چراکه ایران در هر صورت از جام ملت ها حذف شده. اما ایران حداقل می تواند ثابت کند که در این ماجرا مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا کوتاه آمده اند و به ناحق، رای به سود عراق داده اند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ پیگیری ماجرای دوپینگ بازیکن عراق تنها می تواند مانع حق خوری های آینده شود و مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا متوجه می شوند که دیگر نخواهند توانست به راحتی حق تیم ملی ایران را ضایع کنند. اما برای پیگیری این ماجرا و گرفتن غرامت از کنفدراسیون فوتبال آسیا، یک ابهام بزرگ وجود دارد. حالا همه می خواهند بدانند اگر ایران واقعا بتواند موضوع را تا گرفتن غرامت پیگیری کند، آیا کفاشیان حاضر است رو در روی کنفدراسیون فوتبال آسیا بایستد؟
علی کفاشیان یکی از نامزدهای نایب رئیسی کنفدراسیون فوتبال آسیا در انتخابات آینده این نهاد است. او می خواهد یکی از کرسی های مهم کنفدراسیون فوتبال آسیا را بگیرد تا نفوذ فوتبال ایران در AFC زیاد شود. اما همه می دانند که کسب کرسی در فوتبال آسیا، وابستگی زیادی به لابی ها دارد و اگر کفاشیان تصمیم بگیرد مقابل AFC بایستد، ممکن است تعدادی از رای ها را از دست بدهد.

علی کفاشیان پس از آنکه نتوانست در کمیته انضباطی AFC حق ایران را بگیرد، حالا باید از طریق دادگاه عالی ورزش پیگیر این ماجرا باشد که این موضوع می تواند کسب کرسی نایب رئیسی را با خطر مواجه کند. شاید بهتر بود او در همان روز حساس تصمیم گیری در مورد تیم ملی، حقوق دانی را به جلسه می فرستاد که می توانست از حق ایران دفاع کند. حتی گفته شده که اگر کفاشیان از سفارت ایران در استرالیا درخواست می کرد، سفارت می توانست فردی مسلط به امور حقوقی را به جلسه انضباطی بفرستد که حق ایران را بگیرد. اما حالا که این اتفاقات رخ نداده و رای هم به سود عراق صادر شده، ایران می تواند در دادگاه عالی ورزش پیگیر ماجرا شود. میزان انگیزه ایران برای پیگیری این پرونده هم ارتباط مستقیم با این موضوع دارد که آیا کفاشیان حاضر است مقابل AFC قرار بگیرد یا نه؟


منبع : خبرآنلاین
نظرات بینندگان