arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۷۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۲۲ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۳

ویکی‌لیکس از گوگل شکایت می‌کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ویکی‌لیکس قصد دارد از شرکت گوگل به دلیل ارائه اطلاعات کارمندان این شرکت به مقامات آمریکایی شکایت کند.

به گزارش تسنیم به نقل از اسپاتنیک، "کریستین هرافنسون" سخنگوی ویکی‌لیکس روز دوشنبه به خبرگزاری اسپاتنیک گفت پس از اطلاع از این موضوع که شرکت گوگل  اطلاعات شخصی کارمندان ویکیلیکس را به مقامات آمریکایی ارائه داده، قصد دارد تا اقدام قانونی علیه گوگل اتخاذ کند که از جمله می‌توان به دادگاه کشاندن این شرکت بزرگ اینترنتی باشد.

وی افزود: ما به دنبال اتخاذ تمامی اقدامات قانونی بوده و واضح است که به دادگان کشاندن آنها نیز بر روی میز قرار دارد اما هنوز در این باره تصمیمی گرفته نشده است.

ویکی‌لیکس روز دوشنبه طی نامه‌ای که به مدیر اجرایی شرکت گوگل ارسال کرد، از این شرکت خواسته تا به پرسش‌ها درباره ارائه اطلاعات این شرکت به مقامات آمریکایی پاسخ دهد. گوگل این اقدام را 3 سال پیش و بدون اطلاع به ویکیلیکس انجام داده است.

هرافنسون تاکید کرد: کاری که گوگل انجام داده غیر قانونی است.

از سوی دیگر پس از اقدام ادوارد اسنودن پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا در افشای برنامه های جاسوسی واشنگتن و سایر سرویس های جاسوسی ، نتایج جدیدترین نظرسنجی انجام شده توسط موسسه "سرواتا" حاکی است کاربران اینترنت به شدت نگران استفاده گوگل از اطلاعات شخصی خود هستند تا نگران این اقدام از سوی آژانس امنیت ملی آمریکا باشند.

بر اساس این گزارش، "کریس کلی" موسس و پایه گذار موسسه نظرسنجی سرواتا در این باره تاکید کرد که همه ما شاهد اخبار جاری در خصوص حفظ حریم خصوصی اطلاعات اشخاص و نگرانی های مربوط به فعالیت های آژانس امنیت ملی آمریکا و دخالت آنها در جمع آوری اطلاعات از شرکت های بزرگ فناوری اطلاعات هستیم.

این نظرسنجی طی روزهای 9 تا 12 اکتبر در بین 2556 کاربر آنلاین انجام شده و از آنها این سئوال پرسیده شده که تا چه حد از دیدن اطلاعات شخصی خود توسط یک نهاد خاص ناراحت می شوند و میزان ناراحتی خود را از یک تا 10 اعلام کنند.

در این نظرسنجی گوگل میانگین 7.39 را کسب کرده که این بالاترین درجه ناراحتی کابران اینترنتی به شمار می رود. آژانس امنیت ملی آمریکا نیز با 7.06 در رتبه دوم این نظرسنجی قرار گرفته است. "رئیس شما" با 6.86 ، همسر شما با 5.93 در رتبه های بعدی قرار گرفته اند.
نظرات بینندگان