arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۷۳۳۳
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۶ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۳

پيشروي يک کيلومتري ارتش اطراف فرودگاه ديرالزور/ آزادسازي شهرک جفره

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 جديدترين تحولات ميداني استان دير الزور از پيشروي يک کيلومتري ارتش سوريه در محور شرقي اطراف فرودگاه نظامي دير الزور و آزادسازي شهرک «جفره» در اين منطقه حکايت دارد.

نيروهاي ارتش سوريه به فرماندهي سرهنگ «عصام زهر الدين»، موفق شدند، طي عملياتي در محور شرقي فرودگاه نظامي «ديرالزور» در شرق سوريه، يک کيلومتر در اين محور پيشروي و گروه تروريستي تکفيري «داعش» را به عقب برانند.

براساس جديدترين گزارش‌هاي ميداني رسيده استان دير الزور شب گذشته تعدادي از نيروهاي ارتش سوريه با پوشيدن لباس‌هاي مورد استفاده داعش و در دست داشتن پرچم‌هاي اين گروه تروريستي تکفيري موفق به نفوذ به داخل مواضع اين گروه در شهرک «جفره» در نزديکي فرودگاه نظامي دير الزور شدند.

اين گزارش تاکيد مي‌کند که در اين شبيخون نيروهاي ارتش سوريه با لباس مبدل 14 تروريست تکفيري داعشي را به هلاکت رساندند.

پس از آن و با يورش نيروهاي ارتش سوريه به مواضع داعش در شهرک جفره در نزديکي فرودگاه دير الزور ده‌ها داعشي را کشته و زخمي کردند و موفق شدند، بر مزارع شمالي و مناطق شمال شرقي يگان موشکي ارتش سوريه سيطره يابند.

در ادامه اين نبردها نيروهاي ارتش سوريه امروز سه‌شنبه موفق شدند، شهرک «حويجه المريعيه»، واقع در اطراف فرودگاه نظامي دير الزور را بطور کامل آزاد و کنترل آن را در دست بگيرند.

شهرک حويجه المريعيه، در شرق فرودگاه نظامي دير الزور واقع شده و تا پيش از در معرض حملات مکرر گروه تروريستي تکفيري داعش قرار داشت، با آزادسازي اين شهرک اهداف بعدي ارتش سوريه آزادسازي دو شهرک جفره و حويجة صکر است.

در اين عمليات فرزندان عشاير شرق سوريه و ساکن مناطق مختلف استان دير الزور نيز در کنار نيروهاي ارتش سوريه با عناصر داعش مبارزه مي‌کردند.

به موازات اين عمليات نيروي هوايي ارتش سوريه نيز مواضع داعش در مناطق الموحسن،‌ البوليل و طابية شاميه، واقع در شرق دير الزور را هدف قرار داده و منهدم کرد.

همچنين گزارش شده است، ديگر يگان‌هاي ارتش سوريه مستقر در منطقه «التبني» و روستاي «الخريطه»، واقع در شمال غربي دير الزور بزرگ‌ترين تجمع داعش در اين منطقه را مورد حمله قرار داده و ده‌ها تروريست داعشي را به هلاکت رساندند که در ميان آنها تروريست‌هايي با تابعيت‌هاي مختلف عربي نيز مشاهده مي‌شدند.

در اين عمليات چندين مقر و انبار تجهيزات نظامي داعش منهدم شد و جديدترين گزارش‌ها از تشديد درگيري‌ها اطراف فرودگاه دير الزور و کشته شدن 20 داعشي در اين درگيري‌ها حکايت دارد که 7 نفر از آنها داراي تابعيت غير سوري بوده‌اند.
منبع: فارس
نظرات بینندگان