arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۷۳۴۹
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۸ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۳

امير پوردستان: ايران قدرتمندترين يگان زرهي غرب آسيا را دارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرمانده نيروي زميني ارتش با بيان اينکه تانک‌هاي بهينه‌سازي شده اين نيرو با سامانه‌هاي زرهي روز دنيا برابري مي‌کنند، گفت: ايران قدرتمندترين يگان زرهي را در منطقه غرب آسيا دارد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني ارتش جمهوري اسلامي ايران، امير سرتيپ احمدرضا پوردستان با اشاره به توانمندي يکان زرهي اين نيرو در مقابله با تهديدهاي احتمالي اظهار داشت: خودروهاي زرهي که امروز در نيروي زميني از آن استفاده مي‌کنيم از تانک‌هاي بهينه‌ شده‌اي هستند که به لحاظ قدرت و کارآيي با مدل‌هاي روز دنيا برابري مي‌کند.

وي چالاکي، حجم بالاي آتش و جا به جايي سريع را از ويژگي‌هاي بارز خودروهاي زرهي نيروي زميني ارتش عنوان و تصريح کرد: خودروهاي زرهي اين نيرو قابليت درگير شدن با اهداف ثابت و متحرک را دارند و مي‌توانند در عرصه منازعات زميني و جنگ ناهمگون خواسته‌هاي مورد نظر را تأمين کنند.

سرتيپ احمدرضا پوردستان در ادامه با بيان اينکه در حوزه موشک‌هاي ضد زره، تسليحات مورد نياز را از وزارت دفاع دريافت کرده ايم، افزود: نيروي زميني در اين حوزه از موشک‌هاي هدايت‌شونده استفاده مي‌کند که براي نمونه مي‌توان گفت تمامي موشک‌هاي ضدزره ما و خصوصاً موشک "دهلاويه" قابليت‌هاي لازم جهت انهدام اهداف زميني تا شعاع مورد نظر را دارند.

فرمانده نيروي زميني عنوان کرد: در مجموع، امروز حوزه زرهي و ضد زرهي نيروهاي مسلح کشور با توجه به تجارب کسب شده در دوران دفاع مقدس، قدرتمندترين يکان زرهي را در منطقه غرب آسيا دارد.
نظرات بینندگان