arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۷۳۵۲
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۸ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۳

تعمير لپ‌تاپ با کمک فر آشپزخانه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 يک کاربر مک بوک توانست با ايجاد ۶۰ سوراخ در پشت لپ‌تاپ خراب خود و قرار دادن آن داخل فر، مدارات آن را پخته و لپ تاپش را تعمير کند!

آن طور که اين کاربر در سايت »IFixIt« شرح داده، لپ تاپش از يک سال پيش، بيش از حد داغ مي‌کرده و دماي مدارات داخلي آن تا ۱۰۲ درجه سانتيگراد رسيده است. او راههاي فراواني را براي حل اين مشکل بکار گرفته، مثلا با هواي فشرده داخل لپ تاپ را تميز کرده، پايه و کول پد براي آن خريده و همينطور از نرم افزارهاي خاصي جهت سريعتر کردن سرعت فن هاي لپ تاپ استفاده نموده، اما هيچ کدام از اين کارها تاثير به سزايي در حل مشکل نداشته اند.

بعد از اين تلاش ها و در يک روز کابوس وار، لپ تاپ در حين کار خاموش شده و بدون بروز کوچکترين علامت حياتي، به خواب عميقي فرو رفته است. احتمالا رسيدن دماي مدارات داخلي در حدي که مي توانسته آب را به جوش آورد، منجر به خرابي آن ها شده است. با مراجعه به يک تعميرکار، علت دقيق خرابي، خم شدن بيش از حد برد اصلي لپ تاپ به علت حرارت زياد و باز شدن اتصالات لحيم کاري شده برد تشخيص داده مي شود.

از آنجايي که لحيم کاري مجدد مدارات ظريف و حساس مک بوک عملا کاري پر هزينه و مستلزم صرف وقت چند هفته اي است و صاحب لپ تاپ نمي‌توانسته چنين هزينه و وقتي را متحمل شود، به دنبال ايده اي ديگر مي رود.

او برد اصلي لپ تاپ ۹۰۰ دلاري اش را به مدت چند دقيقه داخل فري با دماي ۱۷۰ درجه سانتيگراد حرارت قرار مي دهد تا لحيم ها ذوب شده و به جريان بيافتند تا اتصالات الکتريکي دوباره برقرار شوند. در کمال ناباوري اين کار جواب داد و مک‌بوک اين فرد به کار افتاد. جالب تر اينکه اين راه حل شانسي و تصادفي نبوده و ۸ ماه بعد از اين ماجرا که لپ تاپ دوباره به دليل مشابهي از کار مي افتد، مجددا داخل فر رفته و زنده شده است! اين کاربر براي انتقال حرارتي بهتر، چندين سوراخ ريز در زير بدنه لپ‌تاپ ايجاد کرد تا تهويه گرماي درون برد بهتر صورت گيرد!

منبع : آي تي آناليز
نظرات بینندگان