arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۷۳۵۸
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۹ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۳

هشدار پلیس: مراقب تورهای تقلبی باشید!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان البرز گفت: رفتن به سفرهای خارجی با امکانات ویژه و قیمت بسیار پایین می‌تواند ترفند کلاهبرداران حرفه‌ای باشد.

به گزارش ایسنا؛ سرهنگ یزدان نیکنام، طی سخنانی گفت: با توجه به فرارسیدن تعطیلات نوروز، تورهای گردشگری متعددی اقدام به برگزاری سفرهای ارزان قیمت می‌کنند.

او گفت: متاسفانه گاهی افراد فریب این تورهای ارزان قیمت را خورده و اقدام به سفر به کشورهای دیگر می‌کنند در حالی که تور موردنظر به تعهدات خود عمل نکرده و اقدام به سودجویی از مسافران می‌کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه لازم است شهروندان در هنگام خرید بلیط سفر به مدارک قانونی تورها توجه کنند، گفت: در برخی موارد این تورها پس از فریب افراد و اخذ هزینه‌ها پاسخگو نیستند و متواری می‌شوند.

نیکنام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در مسافرت‌ها استفاه شهروندان از خدمات الکترونیک و استفاده از دستگاه کارتخوان و پرداخت الکترونیکی افزایش می‌یابد، گفت: برخی از شهروندان در این ایام جهت تهیه بلیط هواپیما و قطار به اینترنت مراجعه کرده و از این طریق اقدام می‌کنند که در اینگونه موارد باید مراقب کلاهبرداران و افراد سودجو در هنگام خرید باشند.

رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی البرز در پایان به کاربران تاکید کرد که در هنگام ورود به صفحات پرداخت الکترونیکی حتما به دو پارامتر 'https' و نشان قفل امنیتی توجه داشته باشند. وجود این دو نشان دهنده صحت و درستی صفحه پرداخت است.
نظرات بینندگان