arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۷۳۶۱
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۹ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۳

معاون دبیرکل حزب الله: اسراییل در جلوگیری از احتمال توافق هسته ای بین ایران و گروه 1+5 شکست خورده

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شیخ « نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: اسراییل در تحقق همه توطئه هایش از جمله ممانعت از گسترش نقش و قدرت مقاومت، طرح ویران کردن سوریه، فلسطین، طرح تکفیری های ابزار دست آن و جلوگیری از احتمال توافق هسته ای بین ایران و گروه 1+5 شکست خورده و ناامید شده است.

شیخ نعیم قاسم که در جمع کارکنان و مسئولان شبکه المنار و رادیو النورسخن می گفت، افزود: شکست ها و ناامیدی ها اسراییل را احاطه کرده است و به همین دلیل به کاروان حزب الله در منطقه القنیطره سوریه حمله کرد تا شاید با ترسیم معادله ای جدید از این تنگنا که به دیگران برای تحقق آنها تکیه کرده بود، خارج شود.

وی اظهارداشت: اسراییل برای خروج از تنگنا و برای جلوگیری از گسترش قدرت ، جایگاه و نقش مقاومت دست به حمله به کاروان حزب الله زد اما بعداز این حمله و برداشتن گامی بدون محاسبه صحیح، تعادل و توازن داخلی خود را را از دست داده است.

یک بالگرد ارتش صهیونیستی یکشنبه هفته گذشته به گروهی از نیروهای مجاهد محور مقاومت در شهرک مزرعه الامل منطقه القنیطره سوریه با شلیک دو موشک حمله کرد که به شهادت 7 تن از این نیروها منجر شد.

در اثر این حماقت نظامی دشمن صهیونیستی6 تن از نیروهای مجاهد حزب الله لبنان از جمله فرمانده« محمد احمد عیسی» و « جهاد» فرزند فرمانده شهید «عماد مغنیه» به شهادت رسیدند.

سردار سرتیپ دوم پاسدار«محمدعلی الله دادی» نیز دعوت یاران و همرزمان شهیدش را لبیک گفت و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

معاون دبیرکل حزب الله تاکید کرد:بهترین دلیل بر احمقانه بودن اقدام نظامی اسراییل این است که این اقدام آنها بر اساس معیارهایی که مقاومت وضع کرده است، نمی توانست موفقیت آمیز باشد.

شیخ نعیم قاسم خاطرنشان کرد:معتقدم اسراییلی ها به این نتیجه دست یافته اند که حمله القنیطره به یک شکست و باری سنگین بر دوش آنها تبدیل شده و نه تنها گامی به جلو برنداشته که گامی هم به عقب رفته اند.

وی تصریح کرد: اسراییل و تکفیری ها یک طرح واحد تجاوزکارانه هستند و تنها نقش ها بین آنها برای یک هدف اصلی یعنی ویران کردن و تجزیه و تکه تکه کردن منطقه و فراهم نمودن شرایط بقای اسراییل تقسیم شده است.

معاون دبیرکل حزب الله گفت: اسراییل درصدد است هرطوری شده باقی بماند تا شاید بتواند با ایستادن بر بالای ویرانه ها، منطقه را بطور مستقیم اداره کند.

شیخ نعیم قاسم افزود: درهر صورت ما به این باور رسیده ایم که هدف اسراییل هرگز محقق نخواهد شد بویژه اینکه موجودیت مقاومت اسلامی با وجود حزب الله و معادله ارتش، ملت و مقاومت که اهمیت ، تاثیر و ارزش خود را اثبات کرده، تضمین شده است.

وی اظهارداشت:آمریکا بین ارزیابی اشتباه خود از داعش و نقش آن و سوریه و مقاومت و ضرورت تعامل با آن متحیر مانده و امور کار به جایی رسیده است که به نظر می رسد ما در مرحله ای قرار داریم که چندین ماه و شاید چندین سال طول بکشد.

معاون دبیرکل حزب الله با بیان اینکه« طرح خاورمیانه جدید درمقابل دفاع و ایستادگی مقاومت شکست خورده است»، تاکید کرد: بازیگران بین المللی و در راس آنها آمریکا در پرونده سوریه بویژه دربکارگیری ابزاری مانند آنچه ارتش آزاد و جیش الاسلام و داعش خوانده می شوند، مرتکب اشتباه شدند.

شیخ نعیم قاسم گفت که آمریکا و دیگر بازیگران بین المللی و منطقه ای درصدد کاستن از خسارت هایی هستند که در سوریه متحمل شده اند اما به رغم این درصدد حل بحران سوریه از طریق راهکارهای سیاسی نیستند.

وی خاطرنشان کرد:حزب الله دست از مقاومت برنخواهد داشت و حتی عزمش در این زمینه راسختر شده است و برای کسب آمادگی و مجهز شدن به سلاح تلاش بیشتری خواهد کرد و همواره برای ورود به هر نبرد احتمالی در آینده آماده است.

معاون دبیرکل حزب الله تصریح کرد:نیروهای مقاومت و ارتش لبنان در یک سنگر قرار دارند و با تکفیری های تروریست این دشمن واحد می جنگند و در نهایت به پیروزی می رسند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان