arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۷۳۷۸
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۲۱ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۳

استاندار خراسان رضوي: به دنبال تعطيلي "پديده" نيستيم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
الف: استاندار خراسان رضوي در خصوص مسائل حاشيه شرکت پديده توضيح داد: ما به دنبال تعطيلي و اضمحلال پديده نيستيم بلکه به دنبال اقدامات غيرقانوني پديده همچون ساخت و ساز بدون پروانه، عدم پرداخت عوارض و جمع‌آوري پول مردم به صورت غيرقانوني هستيم، زيرا اين شرکت با استفاده از خلاء قانوني چنين اقداماتي را مرتکب شده است.

وي افزود: مسائل مربوط به صندوق ميزان و شرکت پديده دو مساله متفاوت و مجزا هستند که نبايد اين دو را کنار يکديگر قرار داد. سهام شرکت پديده واقعي نبود و از طريق يک شرکت‌ سهامي به مردم واگذار مي‌شد که اين شرکت هيچ مايملکي نداشت. هيات مديره اين شرکت نبايد تابع اميال غيرقانوني قرار گيرد بلکه اين شرکت بايد از قانون تمکين کند. استاندار خراسان رضوي افزود: با وجود مشکلات اقتصادي موجود، نرخ بيکاري در کشور ۱۰.۵ درصد است در حالي که در استان اين نرخ به ۸.۳ درصد کاهش يافته است.

رشيديان به اشاره به حضور ۲۸ ميليون زائر در استان افزود: اين ميزان زائر حاکي از درآمد سرانگشتي سه هزار ميليارد توماني دارد و اين امر فرصت‌هاي خوب شغلي را در اختيار جوانان ما قرار داده است. استان خراسان رضوي مستعد کار است و از طرفي نيروي انساني و سرمايه لازم را در اختيار دارد.

وي تصريح کرد: متاسفانه در سال گذشته قريب به ۹۰ هزار پرونده مربوط به نگهداري و فروش مواد مخدر بود که ۱۶.۹ درصد با افزايش روبه‌رو بوده است. استاندار خراسان رضوي با اشاره به پرونده‌هاي مربوط به ضرب و جرح عمدي در استان اظهار کرد: ۵۷ هزار و ۱۵۷ مورد از پرونده‌هاي ارجاع شده به دفتر قضايي، توهين به اشخاص بوده است.

رشيديان با ابراز تاسف از رتبه نخست طلاق مشهد در سطح کشور ادامه داد: خيلي بد است که در مشهدالرضا به عنوان پايتخت معنوي کشور، خانواده‌ها تا مرز فروپاشي پيش روند. وي، ساير پرونده‌هاي قضايي را مربوط به مطالبه مهريه، نفقه، طلاق توافقي و الزام به تمکين دانست و گفت: همچنين طلاق عاطفي در خانواده رواج بسيار يافته که بايد از اين امر جلوگيري شود.

استاندار خراسان رضوي با بيان اينکه ۶۹ درصد بودجه سال جاري محقق شده است و اين در حالي است که بودجه سال گذشته ۳۳ درصد محقق شده بود، افزود: بودجه سال جاري بالغ بر يک هزار و ۱۵۶ ميليارد تومان است که ۳۴۴ ميليارد تومان صرف امور جاري شده و بودجه عمراني با مبلغ ۷۲۲ ميليارد تومان با ۶۲ درصد رشد روبه‌رو بوده است.

وي با بيان اينکه در حالي که کشور ۱۶.۸ درصد تورم را تجربه مي‌کند، تورم در خراسان رضوي ۱۳.۲ درصد است، افزود: توسعه متوازن از جمله برنامه‌هاي در دستور کار است. ما بايد با توسعه روستايي جلوي مهاجرت و حاشيه‌نشيني‌ها را بگيريم که خوشبختانه اين امر در ۲۹ نقطه دنبال شده است.

استاندار خراسان رضوي با اشاره به بحران آب در استان، تصريح کرد: در سال جاري با بيش از ۲۰ ميلي‌متر افزايش بارندگي در استان ۱۱۶ درصد افزايش بارندگي داشتيم اما اين مساله جبران کسري و کمبود آب را نمي‌کند.
نظرات بینندگان