arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۷۴۶۳
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۴ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۳

سانسور میشل اوباما در تلویزیون دولتی عربستان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس جمهوری آمریکا برای تسلیت درگذشت ملک عبدالله و دیدار با پادشاه جدید عربستان در راس هیئتی بلندپایه روز گذشته در سفری 4 ساعته عازم ریاض شد که با حواشی همراه بود.

رهبران آمریکا و عربستان در این دیدار درباره موضوعات امنیتی مختلف منطقه خاورمیانه از جمله تروریسم، تلاش ها برای مقابله با گروه تررویستی داعش، مخالفان مسلح در سوریه، جنگ داخلی در عراق و همچنین موضوع حقوق بشر، بازار نفت، بحران یمن و ایران گفت وگو کردند.

سانسور میشل اوباما در تلویزیون دولتی عربستان

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا که هفته گذشته عازم هند بود، با انتشار خبر درگذشته ملک عبدالله، پادشاه 90 ساله عربستان سفرش به دهلی نو را کوتاه و برای ابراز همدردی و تسلیت با مقامات عربستان و همچنین دیدار و گفت‌وگو با ملک سلمان، پادشاه روز گذشته (سه شنبه) عربستان راهی عربستان سعودی شد.

در این سفر بیش از 30 نفر از مقامات بلندپایه آمریکا از جمله «کاندولیزا رایس» مشاور امنیت ملی کاخ سفید و «جان مک کین» سناتور برجسته جمهوری خواه مخالف نیز اوباما را همراهی می‌کردند.

علاوه بر این، «میشل اوباما» همسر رئیس جمهوری آمریکا نیز همانند تمامی دیگر سفرهای اوباما وی را در این سفر همراهی کرده بود که حضور وی بدون حجاب در کشور مسلمانی که یکی از محافظه کار ترین کشورهای جهان به شمار می‌رود با حواشی همراه بود.

اگرچه میشل اوباما بر اساس قوانین عربستان سعودی مجبور به رعایت حجاب هنگام حضور در این کشور نبود اما به دلیل عرف حاکم بر این کشور درباره رعایت حجاب، تلویزیون دولتی عربستان از انتشار تصویر وی خودداری کرد.

بر همین اساس، تلویزیون دولت عربستان هنگان پخش فیلم دیدار اوباما و ملک سلمان اقدام به تار کردن تصویر «میشل اوباما» کرد.

از سوی دیگر، در هیچ یک از تصاویری که خبرگزاری رسمی عربستان (واس) منتشر کرده است نیز تصویری از همسر رئیس جمهوری آمریکا دیده نمی شود.

میشل اوباما هنگام پیاده شدن از هواپیما لباسی بلند و پوشیده بر تن داشت و هنگامی که مقامات سعودی به استقبال آنها رفتند برخی با میشل اوباما دست دادند و برخی از این کار امتناع کردند.

این در حالی است که کاربران فضای مجازی در عربستان نیز نسبت به بی حجاب بودن میشل اوباما در هنگام حضور وی در عربستان سعودی انتقاد کردند.

منبع : نامه نیوز
نظرات بینندگان