arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۷۵۰۷
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۸ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۳
با حضور دکتر ديواندري در بانک پارسيان صورت گرفت؛

حرکت هوشمندانه به سمت کاهش مطالبات معوق

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
امروزه بانک هاي تراز اول دنيا براي وصول مطالبات خود از ظرفيت شرکت هاي تخصصي بهره مي گيرند. اين در حالي است که اين شرکت ها يا متعلق به خود بانک ها هستند و يا شرکت هايي هستند که ثبت شده اند تا به بانک ها در وصول مطالبات کمک کنند که اين عمل در دنيا به اصطلاح تخصصي credit factoring مشهور است.

مدير عامل بانک پارسيان که در جمع کارکنان يکي از شرکت هاي تابعه بانک سخن مي گفت، هدف از وصول مطالبات معوق در نظام بانکي را به گردش درآوردن چرخ هاي اقتصادي کشور برشمرده و اظهار داشت: در دنيا کار وصول مطالبات يک حرفه و تخصص ارزشمند است و در زمره رشته هاي تحصيلي دانشگاه ها تدريس مي گردد. اين حرفه يکي از سخت ترين کارها و در شرح شغل بانکداران به شمار مي آيد و يک علم و تخصص در کنار حرفه بانکداري است. اصولا در بانک ها دانش اعتباري يک دانش برجسته و بخش تخصصي اعتباري به عنوان ستون فقرات بانک ها به شمار مي آيد و هنگامي که به هر دليل اعتبارات تخصيص داده شده به مشتريان معوق شود، کار وصول مطالبات به دو روش در دستور کار قرار مي گيرد. 1- احياي منابع مالي 2- فروش دارايي وام هاي پرداختي.

دکتر ديواندري با اشاره به اين که بالا رفتن حجم مطالبات معوق گردش کار هر بانکي را مختل مي کند، خاطر نشان کرد: در اين صورت بانک به راحتي نمي تواند کار تسهيلات دهي و امور اقتصادي خود را مديريت کند و مي بايست با فراهم آوردن شرايطي کار به شرکت هاي تخصصي سپرده شود.

مدير عامل بانک پارسيان همچنين اظهار داشت: در بانک پارسيان براي نخستين بار در نظام بانکداري به مساله credit factoring توجه گرديده است و چند سال پيش شرکتي با هدف وصول مطالبات معوق تاسيس شده که با حرکت هوشمندانه خود تلاش نموده است تا حجم مطالبات معوق بانک را کاهش دهد.

ايشان خاطرنشان کرد: کار وصول مطالبات معوق در سال 93 در دستور کار بانک پارسيان قرار گرفته و در سال 94 با يک برنامه آموزشي و پژوهشي مدون و به صورت تخصصي به آن پرداخته خواهد شد.
نظرات بینندگان