arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۷۵۴۷
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۰۹ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۳

آخرین تحولات جنوب لبنان؛ برق حزب الله صهیونیست ها را گرفت

حزب الله لبنان روزچهارشنبه با انجام حمله ای برق آسا که پیش تر وعده آن را در پی تجاوز و حمله رژیم صهیونیستی به کاروان این حزب و مستشاران نظامی در قنیطره سوریه داده بود، صهیونیستها را مستاصل کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : حزب الله لبنان روزچهارشنبه با انجام حمله ای برق آسا که پیش تر وعده آن را در پی تجاوز و حمله رژیم صهیونیستی به کاروان این حزب و مستشاران نظامی در قنیطره سوریه داده بود، صهیونیستها را مستاصل کرد.

** حمله غافلگیر کننده حزب الله به نظامیان صهیونیست

در حمله غافلگیرانه روز چهارشنبه رزمندگان حزب الله لبنان به کاروان خودروهای زرهی ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین های اشغالی، دستکم چهار نظامی این رژیم کشته و چندین نظامی دیگر زخمی شدند.

به گزارش منابع خبری، جنبش حزب الله با به عهده گرفتن مسئولیت این حمله در روستای 'الغجر' در منطقه 'جبل دوف' در شمال فلسطین اشغالی اعلام کرد که 'عملیات شبعا' توسط 'مجموعه شهدای القنیطره' به تلافی تهاجم هوایی یکشنبه گذشته این رژیم به نیروهای این گروه در 'قنیطره' در بلندی های جولان سوریه صورت گرفته که 6 شهید برجاگذاشت.

حزب الله پس از تهاجم هوایی هفته پیش رژیم صهیونیستی به کاروان رزمندگان این گروه که در آن 'جهاد مغنیه' پسر 'عماد مغنیه' فرمانده شهید حزب الله و 'محمد عیسی' فرمانده میدانی این گروه شهید شدند، تاکید کرده بود که به این تهاجم، پاسخ خواهد داد.

خبرگزاری ملی لبنان با تایید مرگ تعدادی از نظامیان صهیونیست در جریان عملیات امروز در مزارع شبعا، از اسارت یک نظامی آنها به دست نیروهای حزب الله خبر داده است.

برخی منابع خبری نیز از کشته شدن 16 نظامی صهیونیست در این حمله خبر داده اند.



**شمال فلسطین اشغالی منطقه بسته نظامی اعلام شد

شبکه دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد که ارتش این رژیم، در پی حمله تلافی جویانه حزب الله لبنان به گشتی نظامی آن، شمال فلسطین اشغالی را منطقه نظامی اعلام کرده و فرودگاه 'حیفا' بسته شده است.

رییس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی نیز گفت وگوهای فوری خود را با فرماندهان نظامی به منظور بررسی واکنش به این عملیات، آغاز کرده و دستور تقویت تدابیر و نیروهای امنیتی را در مرز با لبنان صادر کرده است.

نیروهای رژیم صهیونیستی در پی وقوع این حمله در مرز لبنان، حالت آماده باش اعلام کرده و چند یگان ارتش این رژیم در منطقه 'المیسات' در نزدیکی منطقه 'الغجر' به مسافت اندکی از مرزهای فلسطین اشغالی مستقر شده است.

یگان های توپخانه رژیم صهیونیستی نیز شهرک 'کفرشوبا' در جنوب لبنان را گلوله باران کرد که هنوز از خسارت ها و تلفات این حمله اطلاع دقیق در دست نیست.



**کارشناس مسایل خاورمیانه: تحولات میدانی به نفع حزب الله لبنان است

در همین حال یک کارشناس مسایل خاورمیانه با بیان اینکه تحولات میدانی به نفع حزب الله است و احتمال گسترش جنگ وجود دارد، گفت: عملیات حزب الله برای گرفتن انتقام شهدا منحصر به لبنان نخواهد بود و امکان گسترش جنگ به قنیطره و جولان سوریه نیز وجود دارد. هرچه جبهه گسترده تر شود ضریب آسیب پذیری رژیم صهیونیستی نیز افزایش خواهد یافت.

«حسن هانی زاده» افزود: حمله اخیر در شبعا و درگیری ها در این منطقه نتیجه ماجراجویی رژیم صهیونیستی در هفته های گذشته است.

وی، هدف 'بنیامین نتانیاهو' نخست وزیر این را از حملات اخیر به نیروهای حزب الله، وادار کردن آن به نشان دادن عکس العمل انفعالی و حساب نشده عنوان کرد.

این کارشناس مسایل بین الملل بر این باور است که طرح رژیم صهیونیستی برای به دست گرفتن ابتکار عمل با اقدام حساب شده حزب الله شکست خورده است و گفت: 'سیدحسن نصرالله' در سخنرانی خود بعد از شهادت رزمندگان این گروه به دست صهیونیست ها تاکید کرد که در «زمان و مکان» مناسب انتقام خواهد گرفت که عملیات امروز حزب الله در مزارع شبعا در واقع تحقق سخنان نصرالله بود.

این کارشناس مسایل بین الملل، اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی علیه حزب الله را از یک طرف تلاش این رژیم برای کمک به تروریست های داعش و النصره و از طرف دیگر دارای اهداف انتخاباتی عنوان کرد.

وی گفت: نتانیاهو در آستانه برگزاری انتخابات پارلمانی (کنست)، سعی می کند یک دستاورد نظامی برای جبران شکست جنگ 51 روزه غزه کسب کند، اما این اقدامات نتیجه معکوس خواهد داد.

وی معتقد است امکان رخ دادن جنگی بسیار گسترده تر از جنگ 33 روزه سال 2006 بین حزب الله و رژیم صهیونیستی وجود دارد.



**کشته شدن یک نیروی صلحبان سازمان ملل در تهاجم صهیونیست ها

سخنگوی نیروهای پاسدار صلح سازمان ملل متحد در جنوب لبنان (یونیفیل) نیز اعلام کرد که یکی از نیروهای صلحبان این سازمان در تهاجم رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان کشته شده است.

ارتش رژیم صهیونیستی قبلا اعلام کرده بود که مواضع توپخانه ارتش سوریه را در 'بلندی های جولان' هدف قرار داده است.

این رژیم ادعا کرده که این حملات در پاسخ به اصابت دو موشک از خاک سوریه به منطقه اشغالی جولان در روز سه شنبه صورت گرفته است.



** اعتراف رژیم صهیونیستی به هلاکت نظامیانش در حمله حزب الله

رژیم صهیونیستی پس از ساعت ها سانسور و سکوت خبری از میزان تلفات نظامیانش در پی حمله حزب الله لبنان در شمال فلسطین اشغالی به هلاکت 2 تن از نیروهای خود تاکنون اعتراف کرد. این رژیم تاکنون مجروح شدن هفت نظامی خود را در حمله حزب الله تایید کرده است.

صهیونیست ها درخصوص اسارت یکی از نظامیان خود به دست حزب الله که پیشتر برخی از رسانه ها اعلام کردند، واکنشی نشان نداده است.



** درخواست رژیم صهیونیستی از شورای امنیت برای خلع سلاح حزب الله

رژیم صهیونیستی که بارها قطعنامه های شورای امنیت در دفاع از حقوق مردم فلسطین را زیرپا گذاشته، روز چهارشنبه در پی دریافت ضربه برق آسای حزب الله لبنان، از شورای امنیت خواست این حزب خلع سلاح شود.

رویترز در گزارشی از سازمان ملل اعلام کرد که «رون پروسور» نماینده این رژیم در سازمان ملل در نامه ای خطاب به شورای امنیت و بان کی مون نوشت: 'اسراییل نسبت به این حمله حزب الله دست روی دست نخواهد گذاشت.'

نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل، با تکرار ادعای مالکیت بر اراضی فلسطین گفت: 'اسراییل هیچگونه حمله ای به قلمرو خود را نمی پذیرد و تمام اقدامات لازم برای دفاع از مردم خود را انجام خواهد داد.'

پروسور همچنین از شورای امنیت خواسته حزب الله را محکوم کند.

یک سخنگوی سازمان ملل و مقام های اسپانیا گفته اند که صلحبان اسپانیایی در آتش متقابل هوایی و توپخانه ای اسرائیل کشته شده است.



** ادامه آماده باش نظامیان صهیونیست

خبرگزاری فلسطینی معا نوشت: رژیم صهیونیستی در پی پاسخ قاطعانه حزب الله به حمله این رژیم به کاروان مستشاران نظامی در قنیطره سوریه، نیروهای خود را برای رویارویی با هرگونه سناریوی احتمالی همچنان در حالت آماده باش کامل نگه داشته است.

به نوشته این خبرگزاری، رژیم صهیونیستی در حالی نیروهای خود را در حال آماده باش نگه داشته است که در ساعات گذشته پیام هایی درخصوص برقراری آرامش میان این رژیم و حزب الله رد و بدل شده مبنی بر اینکه جنگ پایان یافته است و طرفین قصدی برای دامن زدن به تنش ندارند.



** شورای امنیت رژیم صهیونیستی و حزب الله را محکوم کرد

شورای امنیت سازمان ملل متحد با توجه به فشار اسپانیا برای محکوم کردن رژیم صهیونیستی به دلیل کشتن یک سرباز نیروهای یونیفل در لبنان، آن رژیم و حزب الله لبنان را در پی تحولات و تنش های اخیر در مرزهای لبنان (مزارع شبعا) و قنیطریه در سوریه محکوم کرد.

پایگاه خبری 'عربی پرس' در این رابطه افزود: شورای امنیت در نشست بامداد امروز (پنجشنبه) خود هرچند کشته شدن یک سرباز اسپانیایی وابسته به نیروهای پاسدار صلح سازمان ملل (یونیفل) بر اثر بمباران مواضع آنها در جنوب لبنان توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کرد اما تا پیش از آن، نسبت به حمله آن رژیم به مستشاران نظامی حزب الله در قنیطریه سوریه، سیاست سکوت را در پیش گرفته است.

اسپانیا از شورای امنیت خواسته بود بیانیه ای در محکومیت کشته شدن سربازخود صادر کند.

بعد از پاسخ قاطعانه نیروهای مقاومت به حمله چند روز گذشته نظامیان صهیونیست در مزارع اشغالی شبعا، رسانه ها اعلام کرده بودند که فرانسه، برگزاری نشست فوق العاده شورای امنیت برای بررسی تحولات جنوب لبنان را خواستار شده بود.

«فرانسوا دیلاتر» نماینده فرانسه در شورای امنیت، پیش از ورد به این جلسه گفت: هدف ما جلوگیری از تنش میان لبنان و اسرائیل و هرگونه تنش در این زمینه است.'

 
نظرات بینندگان