arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۷۵۹۳
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۲ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۳

ظریف: مذاکره کنندگان قبلی هم فرصت پیاده روی داشتند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به منتقدان خود توصیه کرد که سیاست یک بام و دو هوا را دنبال نکنند.

دکتر محمد جواد ظریف در پاسخ به سوال سایت جماران در خصوص آخرین وضعیت مذاکرات هسته ای اظهار داشت: همانطور که قبلا هم عرض کردم در مذاکرات به بحث درباره جزییات رسیده ایم؛ بحث درباره کلیات و حقوق ایران و ضرورت برداشته شدن تحریم ها الان مورد قبول است و اکنون راجع به جزییات بحث کنیم که بحث های بسیار مهمی است، زیرا همیشه در مذاکرات بین المللی جزییات هستند که تعیین کننده اند.

وی یادآور شد: در مذاکرات چند دور گذشته راجع به جزییات صحبت شده است و ان شاء الله هم در مذاکراتی که دوستان ما در زوریخ داشتند و هم در مذاکراتی که دوستان ما با اتحادیه اروپا در استانبول دارند این موضوع ادامه پیدا می کند. در مونیخ هم فرصتی است که بنده و چند تن از وزرای خارجه 1+5 (البته نه همه آنها) هستیم، امکان مذاکرات چند جانبه وجود دارد که ببینیم به چه شکل می توان از آن استفاده کرد.

وی در پاسخ به سوال دیگر جماران که نظر وی را در خصوص واکنش ها به پیاده روی با وزیر خارجه آمریکا پرسید، گفت: من همواره گفته ام که انتقاد حق مردم، مطبوعات و نمایندگان مجلس است. البته همیشه تقاضا دارم که اولا سیاست یک بام و دو هوا دنبال نشود و ثانیا در انتقاد همیشه منافع ملی در نظر باشد.

وی افزود: فکر نمی کنم چند دقیقه پیاده روی اصولا یک موضوع مهم سیاسی باشد. در همه مذاکرات گذشته نیز کمابیش مذاکرات کنندگان قبلی هم با افراد مختلف فرصت پیاده روی داشتند و ما هم در مذاکرات اخیر بعد از یک سفر طولانی نیمه شب و 5 ساعت مذاکره، نیاز بود بنده از هوای آزاد استفاده کنم؛ لذا آن پیاده روی صورت گرفت.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: من فکر می کنم بی از حد به موضوع پیاده روی پرداخته شده است.

دکتر ظریف همچنین در خصوص واکنش حزب الله لبنان به تجاوز ر‍ژیم صهیونیستی اظهار داشت: تجاوزهای اسرائیل علیه مردم منطقه ما همیشه با مقاومت این مردم رو به رو شده است و این مسأله یک واقعیت ادامه دار در منطقه ماست.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۱۸
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
6
123
الحق که امیرکبیر زمانی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
مهمترین شاخصه امیرکبیر تحقیر کردن استعمار بود ، اصلا تاریخ خوندی؟!
بانو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
4
98
از تدا بیر تیم مذاکره کننده متشکریم...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
2
70
زنده باد دکتر ظریف
کریم خان محمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
1
39
دستور دین مدارا و خوشرویی با دشمن است. هرچند نباید به آنها اعتماد و رکون داشت به حدیث زیر توجه نمایید.قَالَ الصَّادِقُ ع‏ وَ قُولُوا لِلنَّاسِ حُسْناً أَيْ لِلنَّاسِ كُلِّهِمْ مُؤْمِنِهِمْ وَ مُخَالِفِهِمْ أَمَّا الْمُؤْمِنُونَ فَيَبْسُطُ لَهُمْ وَجْهَهُ وَ أَمَّا الْمُخَالِفُونَ فَيُكَلِّمُهُمْ بِالْمُدَارَاةِ- لِاجْتِذَابِهِمْ إِلَى الْإِيمَانِ فَإِنَّهُ بِأَيْسَرِ مِنْ ذَلِكَ يَكُفُّ شُرُورَهُمْ عَنْ نَفْسِهِ وَ عَنْ إِخْوَانِهِ الْمُؤْمِنِينَ قَالَ الْإِمَامُ ع إِنَّ مُدَارَاةَ أَعْدَاءِ اللَّهِ مِنْ أَفْضَلِ صَدَقَةِ الْمَرْءِ عَلَى نَفْسِهِ وَ إِخْوَانِهِ كَانَ رَسُولُ اللَّهِ ص فِي مَنْزِلِهِ إِذَا اسْتَأْذَنَ عَلَيْهِ عَبْدُ اللَّهِ بْنُ أُبَيِّ بْنِ سَلُولٍ فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص بِئْسَ أَخُو الْعَشِيرَةِ ائْذَنُوا لَهُ فَلَمَّا دَخَلَ أَجْلَسَهُ وَ بَشَرَ فِي وَجْهِهِ فَلَمَّا خَرَجَ قَالَتْ لَهُ عَائِشَةُ يَا رَسُولَ اللَّهِ ص قُلْتَ فِيهِ مَا قُلْتَ وَ فَعَلْتَ بِهِ مِنَ الْبِشْرِ مَا فَعَلْتَ فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص يَا عُوَيْشُ يَا حُمَيْرَاءُ إِنَّ شَرَّ النَّاسِ عِنْدَ اللَّهِ يَوْمَ الْقِيَامَةِ مَنْ يُكْرَمُ اتِّقَاءَ شَرِّهِ.
نظرات بینندگان