arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۷۶۳۵
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۷ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۳

بارش برف در 20 استان کشور

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیرپیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور ضمن تشریح آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت آب و هوای کشور در روزهای آتی از بارش برف در 20 استان کشور خبر داد.

احد وظیفه در تشریح جزئیات این خبر گفت: براساس نقشه های پیش یابی امرز نیز سامانه بارشی در غرب، دامنه های جنوبی البرز و بخش هایی از شمال غرب کشور فعال بوده و سبب ابرناکی، بارش برف وباران و وزش باد دراین مناطق می‌شود.

وی با بیان اینکه طی امروز و اوایل وقت روز جمعه در سواحل دریای خزر، افزایش دما قابل توجه بوده و در برخی مناطق سواحل غربی خزر واستان اردبیل با وزش باد جنوبی نسبتأ شدیدی همراه خواهد بود، گفت: در روز جمعه دامنه فعالیت سامانه بارشی، دامنه های زاگرس و برخی مناطق جنوب غرب، نواحی مرکزی و شمال شرق کشور را نیز فرا می گیرد.

مدیرپیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه در اواسط وقت این روز با نفوذ جریان های شمالی بارش در سواحل دریای خزر و شمال غرب کشور تشدید می شود، اظهار کرد: این سامانه روز شنبه در سواحل دریای خزر، دامنه های شرقی البرز وشمال شرق کشور فعال بوده و به‌تدریج تا اواخر وقت این روز از شمال شرق کشور خارج می شود.

وظیفه با بیان اینکه خلیج فارس طی دو روز آینده مواج خواهد بود، گفت: همچنین امروز به سبب افزایش سرعت وزش باد، پدیده گردوخاک وکاهش دید افقی درجنوب غرب کشور پیش بینی می شود که به‌تدریج با شروع بارش در این منطقه از غلظت آن کاسته خواهد شد.

به گفته مدیرپیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور شدت بارش‌ها امروز پنج شنبه در استان های لرستان، کرمانشاه، همدان، شمال ایلام و روز جمعه در استان‌های چهارمحال وبختیاری، لرستان، شمال خوزستان و بعداز ظهر جمعه درغرب کرمانشاه، کردستان، زنجان، گیلان، قزوین، شمال البرز و تهران و روز شنبه در استان‌های خراسان شمالی وشمال خراسان رضوی، شمال سمنان وگلستان خواهد بود.

وی همچنین با بیان اینکه طی فردا و پس‌فردا در مراکز یا ارتفاعات 20 استان بارش برف پیش‌بینی‌شده است، درباره وضعیت هوای پایتخت نیز گفت: فردا آسمان تهران نیمه ابری تا ابری در پاره ای نقاط همراه با بارش پراکنده و در ارتفاعات بارش برف و وزش باد است و بیشینه و کمینه دما در این استان نیز به ترتیب به 13 و 3 درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد بود.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان