arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۷۶۸۳
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۲۳ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۳

روز ضربات سخت ارتش به داعش در بغداد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
  واحدهایی از ارتش عراق روز پنجشنبه در عملیات مختلف موفق شدند ضربات سختی به عوامل تروریست وابسته به داعش در بغداد مرکز عراق وارد کنند و درمقابل این گروه همانند گذشته با چند عملیات تروریستی انفجاری و انتحاری، تعدادی از شهروندان عراقی را به خاک و خون کشید.

فرماندهی عملیات بغداد در اطلاعیه صادره خود که ایرنا نسخه ای از آن را دریافت کرده، گزارش کرد ، واحدهایی از تیپ 52 ارتش یک خودرو حامل مواد منفجره را در منطقه 'البوعبید' در غرب بغداد منهدم کردند. در این عملیات تعدادی از عوامل داعش به هلاکت رسیدند.

نیروهای یک گردان از تیپ 22 نیز در منطقه 'الزور' در شمال بغداد، خودرو یدک کش حامل مواد انفجاری را هدف قرار داده و بر اثر درگیری تعدادی از عوامل آن را که قصد هدف قرار دادن شهروندان را در بغداد داشتند، به هلاکت رساندند.

نیروهای امنیتی عراق همچنین درعملیات مختلف در مناطق ' آلبوعلوان ' ، ' آلبوعوسج ' ، 'دویلیبه ' در غرب و روستای المکارم در شمال بغداد ، ضمن درگیری با عوامل داعش ، تعدادی از آنان را به هلاکت رسانده و تعدادی را نیز دستگیر کردند.

در این عملیات مقادیر زیادی سلاح و مهمات از تروریست ها به دست نیروهای امنیتی افتاد.

در عین حال ، شامگاه پنجشنبه صدای دو انفجار در بغداد شنیده شد که جزییات آن هنوز اعلام نشده است.

تروریست های وابسته به داعش در روز پنجشنبه در عملیاتی زوجی در منطقه 'مشاهده' در حدود 30 کیلومتری شمال بغداد ، دستکم 6 تن را کشته و 30 نفر را نیز زخمی کردند.

اولین انفجار مربوط به یک خودرو بمب گذاری شده بود که لحظاتی بعد زمانی که نیروهای امنیتی و مردم برای کمک به آسیب دیدگان به محل حادثه هجوم بردند یک فرد انتحاری ضامن کمربند خود را کشید و با انفجار دوم تعداد دیگری از مردم به خاک و خون کشیده شدند.

گفته می شود، حمله به عشایر 'مشهدانی ها' در شمال بغداد ، واکنش داعش به اتحاد این عشیره بزرگ با نیروهای الحشد الشعبی در هفته های اخیر است. عشایر این منطقه با نیروهای عصائب اهل الحق برای عملیات مشترک علیه داعش به یک توافق کلی و مهم در یک ماه اخیر دست یافته اند که گفته می شود این وحدت میان نیروهای شیعی و سنی ، داعش را به شدت عصبانی کرده است.

برخی منابع امنیتی نیز در بغداد گفتند که نیروهای امنیتی و ارتش چهارشنبه شب در منطقه ابوغریب در حومه شمال بغداد با گروه داعش درگیر شدند که از جزییات این درگیری گزارشی منتشر نشده است.

درهمین حال،گزارش منابع امنیتی حاکی است درجریان عملیات تکمیلی پاکسازی در دیالی در شمال بغداد ، دهها تن از نیروهای داعش به هلاکت رسیده اند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان