arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۷۶۹۳
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۰۹ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۳

روحانی: ایران در فناوری فضایی باید به افق های جدید دست یابد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه گفت: ایران در دانش فناوری فضایی نیز همچون فناوری اطلاعات، نانو و بیو تکنولوژی باید به افق های جدیدی دست یابد.

به گزارش سایت ریاست جمهوری،دکترحسن روحانی اجرایی شدن سیاست های کلی نظام اداری ابلاغی مقام معظم رهبری را ضروری دانست و بااشاره به اینکه رشدِ مبتنی بر بهره وری در گرو ارتقای کارایی سازمان اداری کشور است،تاکیدکرد: ایران در دانش فناوری فضایی نیز همچون فناوری اطلاعات،نانو و بیوتکنولوژی باید به افق های جدیدی دست یابد.

بنابراین گزارش، درجلسه اصلاح ساختار اداری که صبح پنجشنبه و درحضور رییس جمهوری تشکیل شد،گزارشی از مطالعات انجام شده درجهت اجرای برنامه عملیاتی اصلاح نظام اداری در نهاد ریاست جمهوری ارائه و پیشنهادهای سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای چابک سازی، کارامد سازی و هماهنگی ساختارها مورد بررسی قرار گرفت.

دکتر حسن روحانی در این جلسه با تاکید بر ضرورت اجرایی شدن سیاستهای کلی نظام اداری ابلاغی مقام معظم رهبری طبق برنامه مصوب شورای عالی اداری، اقدام هماهنگ در اصلاح تشکیلات دستگاهها با هدف خدمت رسانی بهتر به مردم و صرفه جویی در هزینه ها را لازم دانست و اولویت دادن به این کار در نهاد ریاست جمهوری را به عنوان الگویی برای دستگاههای اجرایی برشمرد.

دراین جلسه که گزارشی از مصوبات شورایعالی اداری در اصلاح ساختار سازمان فضایی کشور ارائه شد، دکتر روحانی بر ضرورت ارتقای فناوری فضایی در کشور تاکید کرد و تقویت نهادهای تخصصی در این حوزه را در راستای سیاستهای دولت در حمایت از اقتصاد دانش بنیان بر شمرد.

دکتر روحانی گفت: ایران در دانش فناوری فضایی نیز همچون فناوری اطلاعات، نانو و بیو تکنولوژی باید به افق های جدیدی دست یابد و به این منظور لازم است سازمان فضایی و پژوهشگاه فضایی با پشتیبانی جدی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، با تلاشی بیشتر از گذشته، بر عمق و گستره دانش و توانایی خود بیفزایند و با بهره گیری از بهترین استعدادهای کشور، حضور علمی و تخصصی ایران را در این حوزه ارتقا بخشند.

رییس جمهوری تاکید کرد: ضروری است معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مرکز ملی فضایی کشور هماهنگی لازم را برای سیاستگذاری و پیگیری اجرای مصوبات شورایعالی فضایی فراهم آورند.

دکتر روحانی همچنین یادآور شد: برای دستیابی به رشد مبتنی بر بهره وری باید کارایی سازمان اداری کشور را بالا ببریم.
نظرات بینندگان