arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۷۷۳۱
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۲ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۳

رژیم‌صهیونیستی 430 واحد مسکونی جدید در کرانه باختری می‌سازد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
خبرگزاری فرانسه روز جمعه از تصمیم رژیم‌صهیونیستی برای احداث 430 واحد مسکونی جدید در اراضی اشغالی کرانه باختری خبر داد.

رژیم‌صهیونیستی در تازه‌ترین اقدام در راستای گسترش شهرک‌های یهودی‌نشین در اراضی اشغالی کرانه باختری، برای احداث 430 واحد مسکونی دیگر، اعلام مناقصه کرده است.

«دنیل سایدمان» رئیس گروه ارضی بیت‌المقدس که فعالیت‌های شهرک‌سازی اسرائیل را تحت نظر دارد، این خبر را به خبرگزاری فرانسه اعلام کرده و با بیان اینکه بعید است شهرک‌سازی‌ها پیش از انتخابات عمومی اسرائیل به همین جا ختم شود، گفته است: «این آغازگر سیل شهرک‌ها است.»

به گفته وی، این واحدها قرار است در چهار شهرک کنونی صهیونیست‌ها در نقاط مختلف کرانه باختری احداث شوند. بر اساس مناقصه اعلام‌شده، 112 واحد در شهر «آدام»، 156 واحد در «الکانا»، 78 واحد در «آلفی مناشه» و 84 واحد هم در شهرک «کریات اربع» ساخته خواهد شد.

سایدمان که فعالیت‌های شهرک‌سازی در اراضی الحاقی شرق بیت‌المقدس را نیز تحت نظر دارد، می‌گوید احتمالا به زودی طرح‌های ساخت و ساز تازه‌ای در این منطقه نیز اعلام شود. وی در این رابطه گفته است: «فکر نمی‌کنم تمام شده باشد. این مایه نگرانی عمیق است.»

به گفته وی، این اقدام می‌تواند تلاشی از سوی حزب «لیکود» به رهبری «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی برای جمع کردن رأی در آستانه انتخابات این رژیم باشد.

بر اساس آخرین نظرسنجی‌های صورت‌گرفته در فلسطین اشغالی، محبوبیت نتانیاهو به شدت کاهش یافته و بیش از 50درصد اسرائیلی‌ها معتقدند که وی دیگر نمی‌تواند نخست‌وزیر بماند.

سایدمان می‌گوید: «بسیار بعید است که این اتفاقی باشد. این (اعلام مناقصه) نمی‌تواند بدون اطلاع و رضایت نتانیاهو صورت گرفته باشد.»

منبع: فارس
نظرات بینندگان