arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۷۷۴۳
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۴ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۳

پیگیری جنگ علیه داعش در توئیتر

بیش از 45 هزار صفحه اختصاصی مرتبط با داعش در شبکه توییتر شناسایی شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک کارشناس آمریکا در برابر کمیسیون کنگره این کشور اعلام کرد جنگ علیه داعش در توییتر نیز در جریان است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این کارشناس اعلام کرد نزدیک به 18 هزار صفحه اختصاصی طرفداران داعش از پاییز 2014 تاکنون در توییتر به حال تعلیق درآمده است.

"جی ام برگر"، متخصص تروریسم در موسسه بروکلینز اعلام کرد 800 صفحه اختصاصی طرفداران داعش بین پاییز 2014 و ژانویه 2015 به حال تعلیق درآمده است اما این فقط مانند قسمت بیرون از آب کوه یخی می ماند زیرا ما 18 هزار صفحه اختصاصی مرتبط با شبکه داعش را نیز در همین مدت شناسایی کرده ایم.

وی در جلسه پرسش و پاسخ با اشاره به این مطلب که فشار بر صفحات اختصاصی مرتبط با داعش به مرحله خوبی نزدیک می شود، خاطر نشان کرد صفحات اختصاصی فعال تر و خطرناک تر بیش تر توسط توییتر هدف گرفته شده اند.

این کارشناس اعلام کرد تعلیق صفحات اختصاصی فعال داعش در توییتر مقابله با راهبرد ارتباطی گروه ترویستی را امکان پذیر می کند و باقی ماندن صفحات اختصاصی که فعالیت آنها کم است، به دستگاه های اطلاعاتی غربی امکان می دهد از آنها به عنوان منابعی برای جمع آوری اطلاعات استفاده کنند.

وی همچنین اعلام کرد مطالعه ای درباره استفاده داعش از توییتر نیز آماده می شود که از طریق شبکه گوگل آیدیاز انجام می شود و نتایج آن در ماه مارس منتشر خواهد شد.

برگر افزود در چهارچوب این بررسی بیش از 45 هزار صفحه اختصاصی مرتبط با داعش در شبکه توییتر شناسایی شده است.  
نظرات بینندگان