arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۷۷۵۱
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۴ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۳

روایت استقبال ایرانیان از گوشی‌های 4G

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 چند ماهی از ورود خدمات نسل چهارم یا 4G به کشور می‌گذرد و با این وجود درصد کمی از گوشی‌های کاربران قابلیت اتصال به نسل 4 را دارد.

به گزارش  ایسنا، اگرچه هنوز ارائه خدمات نسل 4 در تمام استان‌های کشور و از طریق تمام اپراتورها فراگیر نشده اما به هر حال می‌توان پیش بینی کرد که ظرف یک سال آینده روند ارائه خدمات 4G در کشور رشد قابل توجهی داشته باشد، با این وجود همچنان بخش عمده خریداران گوشی‌های تلفن موبایل گوشی‌هایی را می‌خرند که در نهایت قابلیت پشتیبانی از نسل 3 را دارند.

رییس انجمن فروشندگان سیم‌کارت، گوشی و لوازم جانبی درباره این که خریداران این روزهای بازار موبایل تا چه اندازه به این مساله توجه دارند اظهار کرد: اکنون اکثر مردم به دنبال گوشی‌های پیشرفته‌ای هستند که خدمات خاصی را در اختیار آنها قرار می دهد اما در این میان این که برای فردی خیلی اهمیت داشته باشد گوشی خریداری شده نسل 4 را هم پشتیبانی کند موضوعی است که از درجه کمتری از اهمیت برخوردار است و هنوز در میان خریداران گوشی موبایل آن قدر فراگیر نشده است.

افشار فروتن تاکید کرد: در واقع اکنون نمی‌توان آماری ارائه کرد و براساس آن گفت چند درصد گوشی‌های بازار قابلیت پشتیبانی نسل 4 را دارند اما در هر صورت برندهای مختلف تلاش دارند که تولید گوشی‌های خود را با خدمات روز تطبیق دهند.

وی ادامه داد: اکنون با توجه به این که بخش قابل توجهی از گوشی‌های کشور از طریق راه‌های غیر رسمی وارد می‌شوند نمی‌توان آماری دقیق از این که چه درصدی از آن‌ها خدمات نسل 4 را پشتیبانی می‌کنند ارائه کرد.

فروتن همچنین عنوان کرد: اما در نهایت اغلب افرادی که برای تهیه گوشی به بازار مراجعه می‌کنند به دنبال گوشی‌هایی هستند که علاوه بر بهره‌مندی از برخی خدمات روز، قیمتی حدود 700 تا یک میلیون تومان دارند و درواقع گوشی‌های اندرویدی که در این مرز قیمت دارند، به نوعی پرمتقاضی‌ترین گوشی‌های بازار به شمار می‌روند.

وی در پایان صحبت‌های خود نیز به ارائه توضیحاتی درباره وضعیت این روزهای بازار موبایل پرداخت و گفت: طی هفته‌های اخیر تغییر خاصی در این بازار ایجاد نشده و به نظر می‌رسد خریداران این بازار منتظر هستند که تثبیت قیمت‌ها در بازار جدی‌تر شود.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان