arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۷۷۸۰
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۷ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۳

شهدای حمله به حسینیه کربلا در پاکستان به 50 رسید

با توجه به شدت انفجار و تعداد بالای مجروحان این حادثه تروریستی ، هنوز هم احتمال افزایش شمار قربانیان وجود دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ماجرای غم انگیز حملات تروریستی علیه شیعیان پاکستان گویا تمامی ندارد. ظهر امروز (جمعه) انفجار تروریستی در حسینیه 'کربلا' واقع در شهر 'شکارپور' در ایالت سند، دست کم 50 کشته و بیش از 50 مجروح برجا گذاشت.

به گزارش ایرنا، پلیس ایالت سند اعلام کرد: براثر انفجار بمب جاسازی شده در داخل حسینیه 'کربلا' واقع در منطقه 'لاکهی دار' شهر شکارپور، جمع زیادی از نمازگزارن شیعه از جمله تعدادی از زنان و کودکان قربانی شدند و دهها نفر هم به شدت مجروح شدند.

با توجه به شدت انفجار و تعداد بالای مجروحان این حادثه تروریستی ، هنوز هم احتمال افزایش شمار قربانیان وجود دارد.

مقامات پلیس پاکستان نوع این انفجار را انتحاری می دانند با این حال تحقیقات از سوی کارشناسان خنثی سازی بمب در محل حادثه ادامه دارد.

این انفجار باعث وارد آمدن خسارت شدید به بنای حسینیه کربلا، چند خودرو و ساختمان در اطراف محل انفجار شد.

نیروهای پلیس و سایر نهادهای امنیتی پاکستان با حضور در محل حادثه، منطقه را تحت کنترل گرفته و بازرسی های خود را برای بازداشت عوامل موثر در این انفجار تروریستی، آغاز کردند.

بعد از حادثه تروریستی علیه مدرسه پیشاور که روز 25 آذر ماه سال جاری رخ داد و موجب کشته شدن دست کم 150 نفر شد، حمله تروریستی امروز به حسینیه شهر شکارپور، خونین ترین حادثه تروریستی پاکستان در چندماه اخیر محسوب می شود.

مسوولان حزب 'مجلس وحدت مسلمین' و سازمان مدیریت بحران جعفریه متعلق به شیعیان پاکستان در پی شهادت نمازگزارن در حادثه امروز، سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

همچین 'علامه عباس کمیلی' از شخصیت های برجسته و علمای شیعه پاکستان در اعتراض به حملات بی وقفه علیه شیعیان در پاکستان، از مردم ایالت سند خواست تا روز شنبه (فردا) دست به اعتصاب عمومی بزنند.

'ممنون حسین' رییس جمهوری و 'محمد نواز شریف' نخست وزیر پاکستان بهمراه بسیاری از احزاب سیاسی و رهبران جناح مخالف دولت این کشور نیز با محکوم کردن انفجار تروریستی در شهر شکارپور در پیامی با خانواده قربانیان این حادثه مرگبار ابراز همدردی کرده و به آنان تسلیت گفتند.

مقامات عالی پاکستان همچنین از مسوولان دولت ایالت سند خواستند تا بهترین خدمات پزشکی و درمانی را به زخمی ها و حادثه دیدگان این انفجار ارائه دهند.

تاکنون هیچ گروهی مسوولیت این انفجار را برعهده نگرفته اما مقامات پاکستانی عناصر تروریستی 'طالبان و لشکر جهنگوی' را در این گونه حوادث از جمله هدف قرار دادن جامعه شیعیان این کشور مقصر می دانند.

تروریست های طالبان و لشکر جهنگوی در سال های اخیر علاوه بر نیروهای امنیتی، پلیس، مسوولان حزبی و سیاسی اعضای جامعه شیعیان پاکستان را هدف قرار داده اند.

در همین حال روسا و فعالان سازمان های شیعی پاکستان نیز ضمن محکوم کردن اقدام تروریستی علیه نمازگزارن شیعی گفتند: اقدامات ناقص مسوولان دولتی و امنیتی برای جلوگیری از فعالیت گروههای افراطی و تروریستی باعث بروز این حادثه شده است.
نظرات بینندگان