arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۷۸۴۷
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۱ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۳

میت رامنی نامزد انتخابات 2016 نمی‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 میت رامنی، نامزد پیشین جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفته است که برای انتخابات سال ۲۰۱۶ نامزد حزب جمهوری‌خواه نمی‌شود.

رامنی که ۶۷ سال دارد گفته است ترجیح می دهد به رهبران دیگر فرصت بدهد به عنوان نامزد آینده حزب جمهوری‌خواه انتخاب شوند.

سه هفته پیش خبرهایی از تلاش او برای راه‌اندازی کارزاری برای انتخابات ریاست جمهوری منتشر شد.

او دهم ژانویه به گروه کوچکی از حامیان مالی‌اش گفته بود که قصد دارد یک دوره دیگر هم نامزد ریاست جمهوری شود.

رامنی در تماسی تلفنی با حامیان خود خبر انصرافش را از نامزدی حزب جمهوری خواه اعلام کرده است.

او در این تماس به شکل مفصل توضیح داد که به دلیل نگرانی از عدم توانایی‌اش در احراز نامزدی حزب و بی اقبالی رای دهندگان نیست که کنار می‌رود.

به گزارش بی.بی.سی این نامزد سابق ریاست جمهوری گفت معتقد است می‌تواند برنده رقابت با دیگر جمهوری‌خواهان شود و توانایی جمع آوری کمک مالی کافی را نیز دارد: "مطمئنم که نامزدی را می‌برم در عین حال به پیام امن تر کردن دنیا ایمان دارم و به اینکه به هر آمریکایی فارغ از اینکه کجا زندگی می‌کند فرصت بدهم و برای خلاصی از چنبره فقر به آنها کمک کنم. برای این کار من بیشترین شانس را برای شکست دادن نامزد دموکرات‌ها دارم."

با این حال، دلیلی که رامنی برای انصراف اعلام کرده است فرصت دادن به رهبران نسل جدید حزبش است، کسانی که به گفته او هنوز فرصت نکرده‌اند بخت خود را در رهبری کشور به سوی آینده‌ای روشن تر بیازمایند و برنامه‌های خود را به رای دهندگان معرفی کنند.

اما آنگونه که خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش می‌دهد رامنی سه هفته قبل و بعد از آنکه به گروه کوچکی از حامیان مالی‌اش گفت قصد دارد یک دوره دیگر هم نامزد ریاست جمهوری شود متوجه شد چند حامی مالی کلیدی‌اش در حال حاضر تصمیم دارند از جب بوش فرماندار سابق فلوریدا و برادر جورج دبلیو بوش، رییس جمهوری سابق آمریکا حمایت کنند.

اعلام انصراف رامنی از نامزدی حزب جمهوری خواه به حامیان مالی سابق او این فرصت را می دهد که از نامزدهای احتمالی دیگر حمایت کنند.

جب بوش، فرماندار سابق فلوریدا که از چهره‌های مهم جمهوری خواهان است در انتخابات گذشته از میت رامنی حمایت کرده بود اما این بار خودش برای شرکت در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ اعلام آمادگی کرده است.

او برادر کوچک جورج دبلیو بوش و فرزند جورج هربرت بوش است که هر دو پیش از این رئیس جمهوری آمریکا بوده‌اند.

جب بوش در میان جمهوری‌خواهان به عنوان چهره‌ای میانه‌رو شناخته می‌شود.

سناتور رند پاول و کریس کریستی، فرماندار ایالت نیوجرسی، از دیگر چهره‌های شناخته شده جمهوری خواهان هستند که سودای نامزدی حزب خود را در انتخابات ریاست جمهوری بعدی آمریکا دارند.

رامنی در سال ۲۰۰۸ نامزدی حزب را به جان مک‌کین، سناتور ایالت آریزونا، باخت و بار دیگر در سال ۲۰۱۲ موفق شد نامزد اصلی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شود اما باز هم در مقابل باراک اوباما شکست خورد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان