arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۷۹۲۶
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۶ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۳

آغاز شناسایی مشمولان «مسکن امید»

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره جزئیات طرح مسکن امید برای قشرهای کم‌درآمد گفت: درحال حاضر شناسایی ۸۵۵۰ خانوار دارای دو معلول را برای انجام این طرح آغاز کرده‌ایم.

علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره جزئیات طرح مسکن امید کارگران گفت: این طرح در چند بخش دنبال می‌شود که یکی از آنها مسکن کارگری و دیگری مسکن معلولان است.

وی ادامه داد: در مرحله اول بحث مسکن معلولان را آغاز کرده‌ایم. با توجه به اینکه مشکلات خانواده‌های معلول بسیار زیاد است تاکنون هشت‌هزار و 550 خانوار دارای بیش از دو معلول را شناسایی کرده‌ایم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: با همکاری بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان و وزارت راه و شهرسازی قصد داریم طی چند سال آینده تمام این افراد صاحبخانه شوند.

ربیعی در ادامه به واگذاری دوهزار مسکن در روستاهای کشور برای معلولان به‌همت بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) و وزارت مسکن خبر داد و گفت: اعتباراتی برای این بخش پیش‌بینی شده است که بخشی از این اعتبار در بخش معلولان است و مقرر شده 15 میلیون تومان توسط بنیاد مسکن، 6 میلیون تومان وزارت کار، دو میلیون تومان وزارت ورزش و 30 میلیون تومان اعتبار بانکی با بهره اندک و واگذاری زمین از سوی زمین و مسکن برای صاحبخانه شدن خانواده‌های دارای معلول و تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد در نظر گرفته شود.

وی تأکید کرد: بسته بعدی در راستای طرح مسکن امید، مسکن کارگری است که این موضوع را با شناسایی دهک‌های پایین آغاز خواهیم کرد و در نهایت بسته را به‌صورت کلی در شورای عالی رفاه رونمایی می‌کنیم.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان