arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۷۹۳۶
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۷ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۳

مرگ یک کوهنورد در ارتفاعات لواسان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس کارگروه جست وجو و نجات فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی گفت: یک کوهنورد 60 ساله(مرد) روز گذشته حین صعود به قله ساکا در دشت هویج منطقه لواسان، براثر سقوط بهمن جان خود را از دست داد.

«حمید مساعدیان» روز شنبه با تشریح جزییات این حادثه افزود: گروه های کوهنوردی زیادی در روز گذشته(جمعه) به قله ساکا در دشت هویج منطقه لواسان صعود کردند که یکی از این گروهها تیمی 12 نفره متشکل از 9 کوهنورد کرجی به همراه سه همراه بودند.

وی اظهار کرد: حدود ساعت 11 دیروز، تیم کوهنوردی 'همت شمیران' از جمله گروه های صعودکننده به قله ساکا با شنیدن فریاد افرادی که طلب کمک می کردند، متوجه سقوط بهمن در ارتفاع پایین تر از محل حضور خود می شوند.

مساعدیان با بیان اینکه پس از رسیدن اعضای گروه همت شمیران به محل سقوط بهمن، 11 نفر از گروه 12 نفره سالم از زیر برف خارج می شوند، اضافه کرد: متاسفانه یکی از اعضای این گروه با حدود 60 سال سن به دلیل شدت جراحات وارده ناشی از سقوط بهمن، جان خود را از دست می دهد.

به گفته رییس کارگروه جست وجو و نجات فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی، به احتمال زیاد کوهنورد فوت شده در هنگام سقوط بهمن دچار ضربه مغزی شده است.

مساعدیان گفت: پس از اعلام این حادثه به فدراسیون، بلافاصله تیم های نجات منطقه برای انتقال جسد به پایین کوه، در محل حادثه حاضر شدند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان