arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۸۰۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۰ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۳

کی روش «تیم ملی» را ترک نمی کند مگر اینکه...

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
کارلوس کی روش روز گذشته ایران را ترک کرد. سرمربی پرتغالی تیم ملی در شرایطی ازایران خارج شد که به نظر می رسد مذاکرات او و فدراسیون فوتبال در شرایطی بدی به پایان رسیده باشد.

کی روش که در چند روز اخیر مستقیما به امکانات مورد نیاز برای ماندن در ایران اشاره کرده بود حالا در مذاکره بارییس فدراسیون به نتیجه رسیده که پولی در کار نیست. البته که پیش از این هم مشخص بود مذاکرات رییس فدراسیون فوتبال و سرمربی تیم ملی حتما به ضلع سومی برای نتیجه گیری نیاز دارد.

در اصل زمانی که کی روش شروط مالی اش را برای ادامه کار بیان می کرد نا گفته مشخص بود که مسوولان وزارت ورزش را هدف گرفته است. فدراسیون فوتبال برای تدارک تیم ملی فوتبال پیش از جام ملت های آسیا از وزارت ورزش پول گرفت و تدارکات تیم ملی را فراهم کرد . مدل دریافت پول فدراسیون فوتبال از وزارت ورزش بسیار شبیه به دوره های گذشته بود که نیاز مالی داشتند . هرچند فدراسیون فوتبال تلاش کرد این بار به تغییرات بزرگ در فدراسیون دست بزند و مشکلات مالی را حل کند اما شیوه مطرح کردن این نیاز مانند همیشه بود.

فدراسیون فوتبال در چندسال اخیر عادت کرده زمانی که نیاز به حمایت های مالی دارد از مصاحبه های کارلوس کی روش برای جذب کمک مالی استفاده کند. سرمربی پرتغالی در رسانه ها مصاحبه ای انجام می دهد و با توجه به محبوبیت اش وزارت ورزش را تحت فشار قرار می دهد.

کی روش این بار هم بلافاصله پس از پایان جام ملت ها در مورد آرزوهای خودش و آرزوهای فوتبال ایران صحبت کرد و از امکاناتی صحبت کرد که درآینده نیاز خواهد داشت. پیغامی که جامعه ی هدف اش نه مردم و فدراسیون که وزارت وررزش و دولت بود. او در برنامه زنده پس از بازی مقابل عراق دوباره اشاره ای مستقیم به امکاناتی که برای آینده نیاز دارد سخن گفت و تاکید کرد که برای کنسل کردن اردوها و بازی های تدارکاتی نیازی به حضور او نیست. کی روش گفت در صورتی می ماند که برنامه آماده سازی تیم ملی را طراحی کند. او در برنامه نود دوباره همین حرف ها را زد و در بیانیه آخری که به حمله به امیرقلعه نویی اختصاص داشت هم از عدم توافق خبر داد.

او از فدراسیون فوتبال برای اردوهای تدارکاتی پول می خواهد و فدراسیون هم پول ندارد و در نتیجه این مصاحبه ها را می کند. با نگاه به گذشته اگر قرار باشد صحبت های کی روش را آنالیز کنیم به این نتیجه می رسیم که سرمربی پرتغالی هیچ کجا نمی رود و منتظر وزارت ورزش و دولت می ماند که پول موردنیازش را برای اردوها فراهم کنند.دراین مدل کی روش به تعطیلات می رود و رسانه ها را علیه وزارت ورزش تحریک می کند تا پس از تعطیلات دوباره به تهران بیاید و بودجه تامین شده را دریافت کند.

تنها اهرمی که در دستان کی روش مانده برگه قرارداد و باقی ماندنش در تهران است. کی روش در صورتی که نخواهد در ایران بماند باید 3 میلیارد تومان پرداخت کند و این به هیچ وجه منطقی نیست که او استعفا دهد اما فدراسیون فوتبال در صورت کنار گذاشتن کی روش باید 12 میلیارد تومان پرداخت کند. کی روش از تفاهم حرف می زند اما بعید است پای برگه تفاهم نامه ای را امضا کند که قرانی کمتر از 12 میلیارد بگیرد.مرد پرتغالی چندین روز متوالی امضای قراردادش را به تاخیر انداخت اما حاضر نشد کمتر از یک سال را به عنوان غرامت فسخ قرار داد بپذیرد.

به نظر می رسد که کی روش همان تاکتیک همیشگی اش در 4 سال گذشته را به جریان انداخته باشد.او، فدراسیون و به صورت غیرمستقیم وزارت ورزش را تهدید به رفتن می کند اما بعید است راضی به رفتن شود . او از تاکتیک همیشگی برای گرفتن امکانات استفاده می کند. مگر اینکه اتفاقی جدید نسبت به 4 سال گذشته در حال رخ دادن باشد. مگر اینکه رییس فدراسیون فوتبال رفتنی شود و وزارت ورزش تصمیم بگیرد کی روش را کنار بگذارد حتی با پرداخت غرامت.

منبع: عصر ایران


نظرات بینندگان