arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۸۰۲۷
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۰ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۳

تاجر وایبری دستگیر شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس پلیس فتای استان فارس از دستگیری فردی که در شبکه‌های اجتماعی به عنوان مشاور تجارت و تاجر اقدام به کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.
 
سرهنگ سید موسی حسینی در این باره گفت: چندی پیش زنی با مراجعه به مأموران این پلیس مدعی شد توسط یکی از دوستانم با گروه‌هایی در شبکه های اجتماعی وایبر و واتس اپ با عنوان تجارت عضو شده و با مدیر این گروه که خود را تاجری موفق و مشاور تجارت معرفی کرده بود، آشنا شدم.
 
وی افزود: شاکی در ادامه اظهارات خود چنین بیان کرد که با وعده‌های اغواء کننده این فرد مبنی بر مشارکت در واردات و صادرات مقرر شد مبلغ 90 میلیون ریال به حساب وی واریز کنم و پس از واریز کردن 20 میلیون ریال، از طریق تعدادی از اعضای گروه تجارت متوجه شدم او کلاهبردار است و به همین طریق تعدادی از اعضای گروه را فریب داده است.
 
رییس پلیس فتای استان فارس با بیان اینکه بعد از واریز مبلغ به حساب متهم او دیگر به شماره تماس‌های شاکی پاسخ نداده است افزود: مأموران و کارشناسان پلیس فتا پس از بررسی‌های تخصصی و اقدامات فنی، موفق به شناسایی متهم شدند.
 
وی با بیان اینکه متهم با ساختن گروه‌هایی در نرم افزارهای واتس اپ و وایبر با عنوان تجارت خود را تاجری موفق در امر واردات و صادرات معرفی و با ارائه مشاوره‌های علمی، تخصصی و در اختیار گذاشتن اطلاعات علم روز تجارت، اعضای گروه را رهبری کرده بود، گفت: متهم بعد از اثرگذاری بر اعضای گروه و پیدا کردن قربانی خود پیشنهاد همکاری را به او داده و با صحبت‌های جذاب و وعده‌های اغواکننده در مورد تجارت و سوددهی، وی را ترغیب به همکاری کرده و درخواست واریز مبلغ مورد نظر یا تحویل گرفتن جنس خواسته شده را کرده بود.
 
حسینی با بیان اینکه در همین بین تعداد زیادی از اعضای این گروه‌ها با ترفندهای مختلف فریب خورده و متضرر شده بودند، گفت: متهم دستگیر شده پس از تشکیل پرونده راهی مراجعه قضایی شد.
 
رییس پلیس فتا استان فارس به شهروندان هشدار داد: ارائه اطلاعات تخصصی و کامل از جانب برخی اشخاص و گروه‌ها در شبکه های اجتماعی و یا سایت‌های اینترنتی دلیل بر اعتبار آنها نیست و در برقراری ارتباط با افراد ناشناس و غریبه‌ها در فضای مجازی باید مواظب بود تا از این جانب آسیبی آنها را تهدید نکند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان