arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۸۰۷۸
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۴ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۳

ادامه پافشاری رئیس جمهوری یمن بر استعفا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
جدیدترین تحولات جاری در عرصه سیاسی یمن از ادامه پافشاری رئیس جمهوری یمن جهت استعفا از سمت خود و طرح تشکیل شورای ریاستی در این کشور حکایت دارد.

 «عبد ربه منصور هادی»، رئیس جمهوری یمن همچنان بر استفعا از سمت خود پافشاری و اصرار دارد.

طبق ادعای رسانه‌های یمنی و منطقه‌ای، در راستای حل بحران حاکم بر یمن و برای خروج از این بحران جنبش «انصار الله» طرح تشکیل «مجلس ریاستی» را به عنوان راه حل موقت اداره امور کشور تا زمان برگزاری انتخابات جدید ریاست جمهوری در این کشور را ارائه داد است.

پایگاه خبری عربی پرس در این‌باره نوشت که که رسانه‌های یمنی روز گذشته از اتخاذ تدابیری قاطع توسط جماعت انصار الله برای حل بحران حاکم بر این کشور خبر دادند.

اما حزب کنگره مردمی به رهبری «علی عبد الله صالح»، رئیس جمهوری اسبق یمن، در واکنش به پافشاری رئیس جمهوری یمن جهت استعفا و طرح تشکیل مجلس ریاستی توسط جماعت انصار الله، خواهان نشست پارلمان برای اتخاذ تصمیم نهایی درباره استعفای هادی شد.

حزب کنگره مردمی در این خصوص پیشنهاد داده تا با تشکیل کمیته‌ میانجی نظر هادی مبنی بر استعفا را تغییر دهد و وی را راضی به ادامه فعالیت‌هایش در پست ریاست جمهوری یمن کند.

آنگونه که رسانه‌های یمنی به نقل از اعضای کمیته میانجی نقل کرده‌اند، تنها راه حل خروج از بحرانی که یمن هم اکنون در آن گرفتار آمده صرف نظر کردن هادی از استعفاست که گزینه‌ای پذیرفته شده در یمن و عرصه بین المللی و منطقه‌ای است.

از سوی دیگر، یکی از جناح‌های شرکت کننده در روند سیاسی از جنبش «حراک جنوبی»، کناره‌گیری خود از مذاکرات درحال انجام میان جناح‌ها و جریان‌های سیاسی یمن تحت نظارت «جمال بن عمر»، نماینده ویژه سازمان ملل در این کشور را اعلام کرد.

منبع: فارس
نظرات بینندگان