arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۸۰۸۰
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۴ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۳

خدمت سربازی برای زنان کره‌شمالی اجباری می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
منابع آگاه در دولت پیونگ‌یانگ اعلام کردند، کره‌شمالی خدمت سربازی برای زنان جوان را اجباری می‌کند تا نیروهای مسلح خود را تقویت کند.

گفته می‌شود که سربازی برای زنان در کره‌شمالی 17 تا 20 سال اجباری شده است و مسئولیت جذب نیرو به دفاتر شهری و استانی هر منطقه واگذار شده است. طبق گفته مقام‌ها، اجرای این اقدام از هم اکنون آغاز شده است.

یکی از منابع آگاه گفت: اواخر سال گذشته ما دستوراتی را دریافت کردیم مبنی بر اینکه تمام زنانی که تحصیلات متوسطه یا راهنمایی خود را تمام کرده‌اند، باید به خدمت سربازی اجباری بروند. بررسی‌های اولیه این طرح انجام و به پایان رسیده است و بخش‌های مختلف آن تدارک دیده شده‌ است.

طبق این اظهارات، ارزیابی اولیه شامل بررسی مشکلات فیزیکی و یا بیماری‌های واگیردار بوده است. در سال 2012 حداقل قد برای سربازان زن 142 سانتی متر بود اما این سختگیری چندان رعایت نمی‌شد. ارتش کره شمالی امیدوار است که کسری نیروهای خود را که گفته می‌شود "میلیون‌ها تن" هستند، با حضور زنان جبران کند.

طبق سنت جذب سربازان در کره‌شمالی دو بار در سال (آوریل و اوت) انجام می‌شود و تا به حال خدمت زنان داوطلبانه بوده اما خدمت سربازی برای مردان اجباری بود. دختران فارغ‌التحصیل 17 و 18 ساله ماه آوریل ثبت‌نام شدند و ثبت نام کارگران بالا یا پایین 20 سال در ماه اوت انجام شد. با این حال انتظار می‌رود که طول دوران خدمت برای زنان، هم اندازه مردان نباشد. منبع آگاه در کره شمالی گفت: برخلاف مردان که خدمت سربازی10 ساله دارند، خدمت سربازی برای زنان تنها تا سن 23 سالگی است.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان