arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۸۰۸۳
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۵ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۳

فرود ناگهانی هواپیمای تهران-شیراز در اصفهان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

هواپیمای پرواز تهران - شیراز که ساعت سه بامداد امروز از تهران بلند شد در فرودگاه اصفهان نشست و مسافران آن برای اعتراض ساعت ها در داخل هواپیما ماندند.
 
خبرگزاری ایرنا در باره این اتفاق نوشت: «مقرر بود پرواز شماره 3774 ساعت 23 و 15 دقیقه دیشب شرکت هواپیمایی آسمان از تهران به سمت شیراز پرواز کند اما پس از چهار ساعت تاخیر سرانجام ساعت سه بامداد امروز پرواز کرد.»
 
عوامل پرواز دلیل فرود اظطراری را نامناسب بودن شرایط آب و هوایی فرودگاه شیراز و عدم امکان فرود در آن فرودگاه اعلام کردند.
 
با این حال مسافران این پرواز برای اعتراض به این موضوع و پاسخگونبودن خلبان و خدمه پرواز به تا حدود ساعت 10 صبح داخل هواپیما ماندند، اما پس از آن به اجبار هواپیما را ترک کردند.
 
معاون عملیات فرودگاهی فرودگاه شهید بهشتی اصفهان نیز با تایید خبر فرود هواپیما در اصفهان گفت: «بر اساس قانون، شرکت هواپیمایی آسمان موظف است حداکثر تا دو ساعت پس از فرود و به محض شرایط مساعد آب و هوایی در فرودگاه شیراز، یک پرواز دیگر برای مسافران فراهم کند تا به مقصد برسند. اگر این موضوع میسر نشد شرکت هواپیمایی مربوطه باید بهای بلیط هواپیما را به مسافران برگرداند.»
 
کریم آقایی گفت اکنون امکانات رفاهی برای مسافران این پرواز که حدود یکصد نفر هستند در فرودگاه اصفهان فراهم شده است.
 
در روزهای اخیر نیز در چند مورد مسافران پروازهای مختلف داخلی و خارجی کشور در اعتراض به تاخیر در پرواز یا عدم پاسخگویی مناسب مسئولان پرواز در داخل هواپیما ماندند و آن را ترک نکردند.
نظرات بینندگان