arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۸۹۵۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۰۲ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۳

مقام آمریکایی: کری و ظریف توافق کردند که تماس‌های نزدیک را ادامه دهند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزرای خارجه ایران و آمریکا در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ برای گفتگو درباره برنامه هسته‌ای کشورمان با یکدیگر دیدار کردند.

محمد جواد ظریف،‌ وزیر امور خارجه ایران، و جان کری، وزیر خارجه آمریکا،‌ در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با یکدیگر دیدار و درباره برنامه هسته‌ای کشورمان گفتگو کردند.

یک مقام آمریکایی پس از اتمام این مذاکرات به آسوشیتدپرس اعلام کرد که ظریف و کری "توافق کردند که تماس‌های نزدیک را ادامه دهند در آینده نزدیک بار دیگر با یکدیگر دیدار کنند."

وی در ادامه گفت که کری بر تمایل آمریکا برای دستیابی به یک توافق تا پایان ماه مارس تأکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه این کنفرانس با وزرای خارجه سه کشور اروپایی فرانسه،‌ آلمان و انگلستان و همچنین مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای نیز دیدار خواهد کرد.

دیپلمات‌ها و مذاکره کنندگان ارشد ایرانی نیز ظریف را در این سفر همراهی می‌کنند و طی روزهای آتی دیدارهایی با همتایان خود در گروه 1+5 خواهند داشت تا بتوانند در مذاکرات هسته‌ای ایران پیشرفت‌هایی پدید آوردند.

مذاکره کنندگان سعی دارند در چهار ماه اول مهلت هفت‌ماهه‌ای که در 24 نوامبر سال گذشته میلادی (3 آذر 93) مقرر کردند به یک توافق سیاسی دست یافته و مابقی فرصت هفت ماهه را صرف تدوین جزئیات یک توافقنامه هسته‌ای جامع و نهایی نمایند.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۸
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۸
23
4
شدن دولت تمديد و اميد
هي توافق براي توافق
نظرات بینندگان