arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۹۱۱۸
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۰۹ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۳

توافق پنج کشور آفریقایی برای جنگ با بوکوحرام

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پنج کشور درگیر جنگ با گروه تروریستی بوکوحرام (نیجریه، چاد، کامرون، نیجر، و بنین) روز شنبه در بیانیه پایانی نشست مشترک خود متعهد شدند برای مبارزه با این گروه تروریستی 8 هزار و 700 تن نیرو تشکیل دهند.

به گزارش پایگاه خبری الیوم السابع مصر، این پنج کشور آفریقایی که در ˈیاوندیˈ پایتخت کامرون نشست ضد بوکوحرام برگزار کردند، هر کدام سهمی از این نیروها را تامین خواهند کرد.

این نیرو شامل نفرات نظامی، امنیتی و غیرنظامی خواهد بود.

«نکوسازانا دالمینی زوما» رییس کمیساریای اتحادیه آفریقا پیش از این خواستار تشکیل 7 هزار و 500 نیرو برای مقابله با گروه تروریستی بوکوحرام با مشارکت پنج کشور درگیر، شده بود.

دو روز پیش نیز نیجریه و چاد در زمینه تشدید همکاری های نظامی برای مبارزه با تروریست های بوکوحرام تفاهم نامه ای دوجانبه امضا کردند.

به گزارش پایگاه خبری «ورلد بولتن»، «الکس باده» رییس ستاد ارتش نیجریه، روزجمعه پس از امضای این یادداشت تفاهم با «ابراهیم محمد» همتای چادی خود به خبرنگاران گفت: نیروهای چاد در خاک نیجریه عمدتا در شهر مرزی «فوتوکل» و «گامبورو نگالا» حضور دارند.

وی افزود: همکاری های نظامی ما از زمان امضای تفاهم نامه در 18 ژانویه (28 دی) آغاز شد و این دیدار و امضای تفاهم نامه به عنوان مکمل دیدارهای قبلی است.

حملات گروه تروریستی بوکوحرام مستقر در نیجریه از پنج سال پیش تاکنون بیش از 10 هزار قربانی گرفته است.

گروه تروریستی بوکوحرام که فعالیت خود را از شش سال قبل در نیجریه آغاز کرد، علاوه بر این کشور به تهدیدی مهم در کشورهای همجوار نیز تبدیل شده است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان