arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۹۱۴۰
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۰ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۳

مشکلات ناشی از تحریم دستمایه یک فیلم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نیکی کریمی کارگردان شیفت شب با بیان اینکه بیش از 25 سال است که به فعالیت هنری می پردازد ، گفت : 10 سال است که کارگردانی می کنم اما فیلمسازی مرا جدی نمی گیرند.

وی گفت: خیلی ها گمان کنند من فیلم اولی هستم. چرا نباید مرا در فهرست کارگردان ها قرار دهند.

 نشست رسانه ای فیلم سینمایی «شیفت شب» امشب (شنبه) به کارگردانی کریمی پس از نمایش این فیلم در تالار سعدی کاخ جشنواره سی و سوم فیلم فجر برگزار شد.

سی و سومین جشنواره فیلم فجر که از 12 بهمن ماه آغاز شده تا چهارشنبه این ماه ادامه دارد.

در این نشست خبری که اجرای آن را شاهین امین برعهده داشت، لیلا زارع، محمدرضا فروتن و امیرحسین آرمان حضور داشتند.

کریمی در باره سوژه شیفت شب گفت: مهرماه سال گذشته در پی سوژه ای برای فیلم بعدی بودم تا اینکه با طرح محمود آیدن مواجه شدم.

وی توضیح داد: یک ماه طول کشید تا فیلمنامه این طرح را نوشتم و مراحل پروانه ساخت انجام شد ، شهریور ماه 93 آن را بازنویسی کردم. به موازات طی مراحل پیش تولید به دنبال بودجه بودیم ، سرانجام مهرماه امسال «شیفت شب» را کلید زده و در 45 جلسه فیلمبرداری کردیم.

وی افزود: این فیلم مسایل جامعه را در زمان بحران ها و مشکلات ناشی از تحریم های اقتصادی نشان می دهد.

کریمی در پاسخ به این سوال که چرا در فیلم شعارزدگی بیش از اندازه دیده می شود اظهار کرد: به هیچ عنوان در «شیفت شب» شعارزدگی وجود ندارد. این فیلم مسایل جامعه را در زمان بحران ها و مشکلات ناشی از تحریم های اقتصادی نشان می دهد. در این فیلم تاثیری که جامعه بر کانون خانواده می گذارد برایم مهم بود و می خواستم آن را نشان دهم.

کریمی ادامه داد: بازی ها در شیفت شب نه تنها گل درشت نیست بلکه کاملا زیر پوستی است. در فیلم من، شخصیت زن محترم، فداکار و مسئول است. «شیفت شب» درباره یک زن ایرانی است که خود را در کانون خانواده نشان می دهد.

این کارگردان اظهار کرد: مخاطبان ما فیلم هایی را می پسندد که شبیه به خیانت های موجود در جامعه است اما من ترجیح می دهم در مورد درد جامعه صحبت کنم و فیلم بسازم.
نظرات بینندگان