arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۹۵۶۵
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۰۹ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۳

30 متهم کشتار «اسپايکر» عراق دستگير شدند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دستگاه قضايي عراق اعلام کرده است 30 نفر از متهمان کشتار «پايگاه هوايي اسپايکر» عراق (کشتار حدود1700 دانشجوي نظامي) در تکريت دستگير شدند.

به گزارش روسيااليوم، ماجد الاعرجي رييس دادگاه تحقيقات مرکزي ويژه پرونده هاي تروريسم و جنايت هاي سازمان يافته مستقر در بغداد روز سه شنبه با اعلام اين خبر افزود: 30 متهم به دست داشتن در کشتار دانشجويان پايگاه هوايي اسپايکر دستگير شدند که 16 متهم به ارتکاب جنايت اعتراف کرده اند.

رييس دادگاه عراقي افزود: 180 حکم دستگيري براي متهمان اين پرونده صادر شده و اين افراد ممنوع السفر شده اند. ضمن اينکه اموال منقول و غير منقول آنها مصادره شده است تا ناچار شوند خود را تسليم مقامات امنيتي کنند.

1700 دانشجو که در پايگاه هوايي اسپايکر استان صلاح الدين عراق دوره آموزشي خود را مي گذراندند، خرداد امسال مورد هجوم گروه تروريستي داعش قرار گرفتند و در اقدامي وحشيانه قتل عام شدند.

همه آنها زير 22 سال بودند و هنوز دوران آموزشي خود را به طور کامل طي نکرده بودند که به صورت غافلگيرانه اي به اسارت درآمدند که برخي گزارش ها از اعدام تمامي آنان حکايت دارد و برخي گزارش ها نيز حاکي از آن است که هنوز تعدادي از آنان در اسارت داعش به سر مي برند.

بعضي شاهدان و اهالي بومي منطقه مي گويند، آن ها مسلح نبودند و هنگامي که نيروهاي داعش بالاي سرشان رسيدند، نمي دانستند چه اتفاقي افتاده است.

گفته مي شود، افرادي در عشاير منطقه، مسوولان محلي استان صلاح الدين و فرماندهان نظامي، خيانت کرده و با تروريست هاي داعش در کشتار دانشجويان همکاري کرده اند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان