arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۰۳۳۳
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۲۰ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۳

توصیه‌ نتانیاهو‌ به‌ فرمانده‌ جدید‌ ارتش‌: روزهای آسانی درپیش نداری

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مراسم تحلیف رئیس جدید ارتش این رژیم خطاب به وی اظهار داشت که قرار نیست در طی دوران تصدی خود بر این مقام، روزهای آسانی داشته باشد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه اورشلیم پست، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مراسم تحلیف ژنرال گادی آیزنکوت، رئیس جدید ستاد کل ارتش اسرائیل، خطاب به وی گفت: اسرائیل به منظور رهبری ارتش به تو اعتماد کرده است.

وی ضمن تشکر از بنی گانتس، رئیس در حال کناره گیری ارتش رژیم صهیونیستی به سبب 38 سال خدمت در این ارتش، خطاب به آیزنکوت گفت: مادران و پدران اسرائیلی به منظور امنیت اسرائیل و مراقبت از فرزندان اسرائیل چشم به تو دارند.

این در حالی است که ارتش رژیم صهیونیستی در دوران ریاست بنی گانتس کارنامه سیاهی از انواع جنایات را دارد.

نتانیاهو خطاب به وی تصریح کرد: من به تو می‌گویم که روز آسانی نخواهی داشت. اسرائیل با چالش‌های بسیاری مواجه است خاورمیانه در حال فروپاشی است. تنها کسی که قدرتمند است زنده می‌ماند.

نتانیاهو همچنین در خاتمه این سخنانش که حاکی از انتظار او برای تداوم جنایات و تجاوزگری‌ها توسط ارتش اسرائیل است، گفت: من مطمئن هستم که ما پیروز خواهیم شد. من مطمئن هستم گادی آیزنکوت انتخاب‌های درست را انجام داده و ارتش اسرائیل را رهبری خواهد کرد. اسرائیل از تو استقبال کرده و برای تو آرزوی موفقیت می‌کند. دولت اسرائیل به تو اعتماد می‌کند و من نیز به تو اعتماد می‌کنم.

همچنین ژنرال آیزنکوت نیز در این مراسم که امروز (دوشنبه) برگزار شد، مدعی شد: من از اسرائیل محافظت کرده و امنیت آن را حفظ می‌کنم.

وی خطاب به سربازان ارتش اسرائیل گفت که معتقد است، آنها می‌توانند با چالش‌های پیش روی اسرائیل مواجه شده و به قابلیت‌های آنها اطمینان دارد.

ژنرال آیزنکوت در این مراسم که در محل دفتر نخست وزیران رژیم صهیونیستی و با حضور نتانیاهو و موشه یعالون، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و دیگر مقامات این رژیم برگزار شد، جانشین بنی گانتس شد.

در ماه نوامبر یعالون از آیزنکوت به منظور تصدی ریاست ستاد کل ارتش اسرائیل و همچنین دیگر کاندیدای این سمت یعنی ژنرال یعیر ناوه مصاحبه کرد.

آیزنکوت در دوران خدمتش در ارتش اسرائیل رهبری یگان "جولانی، یگان زرهی "باشان" و چند یگان دیگررا برعهده داشته و در فرماندهی شمالی اسرائیل خدمت کرده است.

وی در سال 1999 به سمت دبیر نظامی ایهود باراک، نخست وزیر رژیم صهیونیستی رسید.

موشه یعالون در فرآیند انتخاب رئیس جدید ارتش اسرائیل با دیگر روسای سابق این ارتش و وزرای جنگ سابق و مدیرکل وزارت جنگ رژیم اسرائیل رایزنی کرد.
نظرات بینندگان