arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۰۴۰۰
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۲ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۳

تصاویر : گروهان غربی‌ها آماده نبرد با داعش

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 
"دویخ نوشا" نام گروهی متشکل از اتباع کشورهای غربی است که برای مبارزه با داعش به صورت داوطلبانه به عراق آمده‌اند.  

در حالی که هزاران تن از جنگجویان غربی به منظور پیوستن به داعش به عراق و سوریه سفر می‌کنند، جمعی از اتباع کشورهای غربی با تشکیل گروهی مسیحی به نام "دویخ نوشا" در استان نینوا برای مبارزه با داعش داوطلبانه به این گروه مسیحی پیوستند.

"برِت" 28 ساله از نیروهای ارتش آمریکا که در حمله به عراق در دوره جورج بوش شرکت داشت، اکنون بار دیگر و این بار برای جنگ با داعش، کشور خود را به مقصد عراق ترک گفته است.

وی در گفت وگو با رویترز، هدف خود از آمدن به عراق را مبارزه با وحشی ترین گروه تروریستی و دفاع از مردم عنوان کرد. "تیم"، یکی دیگر از غربی های این گروه، شرکت تجاری خود را در انگلیس تعطیل کرده و برای مبارزه با داعش، به عراق سفر کرده و به این گروه پیوسته است.

وی به همراه "اسکات" راهی این سفر شده است. اسکات، برنامه نویس رایانه در کارولینای شمالی است که در دهه هفتاد، در ارتش آمریکا خدمت می کرد.

عناصر گروه مسیحیِ دویخ نوشا در کنار نیروهای پیشمرگه کردستان عراق، در تلاش برای آزادسازی روستاهای خود از چنگ داعش هستند. عکس های زیر را خبرگزاری رویترز از این گروه ضد داعش در عراق منتشر کرده است؛ یکی از اعضای این گروه از زنان غربی است که برای مبارزه با داعش به این کشور رفته است.

تصاویر : اتباع غربی در جبهه نبرد با داعش

تصاویر : اتباع غربی در جبهه نبرد با داعش
نظرات بینندگان