arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۰۴۴۴
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۵ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۳
آیت الله موحدی:

احتمالا "هاشمی شاهرودی" رییس مجلس خبرگان می‌شود

دبیر کل جامعه روحانیت مبارز معتقد است که احتمالا آیت الله هاشمی شاهرودی به ریاست مجلس خبرگان خواهد رسید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دبیر کل جامعه روحانیت مبارز معتقد است که احتمالا آیت الله هاشمی شاهرودی به ریاست مجلس خبرگان خواهد رسید.

به گزارش «انتخاب»؛ آیت الله موحدی کرمانی در نشست خبری در حاشیه همایش فرزندان بصیر امام (ره) در پاسخ به سوالی درباره ریاست آینده مجلس خبرگان اظهار کرد: رئیس جدید خبرگان وقتی اجلاسیه تشکیل شود معلوم خواهد شد. فعلا گمانه‌زنی‌هایی در این زمینه وجود دارد اما به نظر من احتمالا آیت‌الله هاشمی شاهرودی به ریاست مجلس خبرگان خواهد رسید.

وی همچنین درباره لغو جلسه مشترکی که قرار بود بین او و آیات مصباح یزدی و محمد یزدی برگزار شود، گفت :‌ متاسفانه مشکلی ایجاد شد و نتوانستیم این جلسه را تشکیل دهیم. اما نشست با آیت‌الله مصباح یزدی حتما تحقق خواهد یافت. در گذشته انتظاراتی بود ولی توفیق حاصل نشد که جلسه را تشکیل دهیم اما قطعا از نظرات و افکار ایشان استفاده خواهیم کرد.

موحدی کرمانی درباره زمان برگزاری این نشست اظهار کرد: فکر می کنم اواخر اسفند مشخص شود. اما قطعا با آیت‌الله مصباح جلسه خواهیم داشت و حتما در مورد برنامه‌ها با ایشان مشورت می کنیم و سعی داریم جامعتین با آیت‌الله مصباح هماهنگ باشد.

وی در واکنش به این سوال که آیا جلسه او با ولایتی و قالیباف باعث لغو جلسه سه جانبه با مصباح یزدی و محمد یزدی شده است، تصریح کرد: ما با آقایان ولایتی و قالیباف جلسه نداشته‌ایم.

این عضو مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به سوال ایسنا درباره فعالیت های انتخاباتی جامعه روحانیت مبارز اظهار کرد: انتخابات مبحث بسیار مهمی است و جامعه روحانیت مبارز نمی تواند نسبت به آن بی تفاوت باشد. درباره انتخابات آینده با گام‌های برداشته شده و فعالیت‌های صورت گرفته و همت اساسی می‌خواهیم جامعه روحانیت بتواند اصولگراها را گرد یکدیگر جمع کند و به وحدت برساند در همین رابطه هم آیت الله مصباح یزدی جلسه خواهیم داشت و امیدواریم به وحدت برسیم.

وی همچنین درباره انتقادات نسبت به مواضع فرهنگی دولت گفت:‌ دعا می کنیم خداوند دولت را کمک کند تا بتواند در مسائل فرهنگی با آنچه که مقام معظم رهبری انتظار دارد، هماهنگ باشد. ممکن است از نظر ما گام‌هایی وجود داشته باشد که باید برداشته شود ولی من کل برنامه‌های فرهنگی دولت را بررسی نکردم اما انتظارات این است که گام‌های بیشتری در زمینه فرهنگ برداشته شود.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به مسئله اقتصاد مقاومتی تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی از مسائل مهمی است که معتقدم خیلی از مبانی آن هنوز انجام نشده است مثلا پرهیز از اسراف یکی از اصول اقتصاد مقاومتی است ولی نشنیده‌ایم که گامی برای جلوگیری از اسراف برداشته شود. به طور کلی بهتر است در پذیرایی‌ها اسراف صورت نگیرد و اصلا چه ضرورتی دارد که انواع و اقسام غذاها مصرف شود.

وی تصریح کرد: علاوه بر اینها می توان بسیاری از کارهای زیادی و جلسات اضافی را که ضرورت ندارد، تشکیل نداد یا سفرهای خارجی غیر ضروری را لغو کرد. از همه مهمتر اینکه برخی حقوق‌های کلان باید پایین بیاید و حقوق مستضعفان بالا برود. ضمن اینکه در اقتصاد مقاومتی باید از تمام امکانات و ظرفیت های کشور از جمله جوانان و متخصصین دلسوز استفاده شود.

موحدی کرمانی در پایان درباره فعالیت‌های بسیج دانشجویی و تاثیر‌ آن در مطالبه از مسئولان گفت: باید نظارت عمومی وجود داشته باشد و همه به وظیفه خود عمل کنند. آنچه که شنیده‌ایم این است که بسیج دانشجویی موفق بوده و یقینا گام‌هایی برداشته است. تذکر به مسئولین از وظایف بسیج دانشجویی است و رضایت رهبری یکی از سرمایه‌های بزرگ دانشجویان به حساب می آید.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۷۱
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
18
194
درود و سلام بر هاشمی رفسنجانی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
19
171
ولی به احتمال زیاد آیت الله هاشمی رفسنجانی است
محمداسماعیل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
20
180
ما منتظر آیت الله هاشمی رفسنجانی کاندید شود.
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
25
170
با این که خیلی احترام برای آیت الله شاهرودی قائل هستم اما بهتر است آیت الله هاشمی رئیس مجلس خبرگان شود
نظرات بینندگان