arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۰۷۶۵
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۶ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۳

تجارت اعضای بدن انسان ها توسط داعش

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روزنامه فرامنطقه ای «الشرق الاوسط »،صحت گزارش های حاکی از تجارت خون و اعضای بدن انسان ها توسط گروه تروریستی تکفیری داعش را تایید کرد.
 
به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، پایگاه خبری لبنانی العهد هم فاش کرد که برخی پزشکان غربی وعربی و به ویژه صهیونیست به داعش در این تجارت کمک می کنند.
 
براساس گزارش های منتشر شده، داعش اعضای بدن گروگان ها و اسیران را جدا می کند و به فروش می رساند.
 
«محمدعلی الحکیم» نماینده عراق درسازمان ملل متحد در نشست دیروز شورای امنیت تاکید کرد که داعش با اعضای بدن انسان ها تجارت می کند.
 
الشرق الاوسط نوشت: یک کارشناس امور امنیتی عراق فاش کرده است که داعش بیشترعملیات جداسازی اعضای بدن اسیران و ربوده شدگان را در استان موصل انجام می دهد.
 
این روزنامه به نقل از«هشام الهاشمی»ازکارشناسان امنیتی مرکز النهرین وابسته به نهاد مشاوران امنیت ملی نوشت: بیشتر این عملیات اکنون در درمانگاه «القیاره» در جنوب موصل و بیمارستان موصل انجام می گیرد.
 
این دو مکان تحت کنترل داعش هستند و این گروه تروریستی تکفیری ، اسیران را وادار به اهدای خون و کلیه ها می کند پیش از آن که آنها را به قتل برساند.
 
نماینده عراق در سازمان ملل، گزارش های حاوی اسنادی درباره تجارت اعضای بدن انسان ها توسط گروه تروریستی تکفیری داعش را به شورای امنیت ارائه کرد.
 
بر اساس این گزارش ها، تجارت اعضای بدن انسان ها منبع درآمد مهمی برای داعش در عراق است و این گروه تروریستی تکفیری پزشکانی را که حاضر به همکاری با آن نشده اند، به قتل رسانده است.
 
الحکیم گفت: دولت عراق درگورهای دسته جمعی کشف شده با جسد هایی مواجه شده که شکاف هایی در کمر آنها وجود داشته و برخی از اجزای داخلی مانند کلیه ها، قلب و کبد آنها بیرون آورده شده است.
 
براساس اطلاعات به دست آمده گروه تروریستی تکفیری داعش درخواست هایی برای خرید اعضای بدن انسان ها دریافت کرده است.
 
« سلوان الموصلی» یک پزشک عراقی سه ماه پیش در گفت وگو با شبکه خبری «المانیتور» فاش کرده است که داعش در بیمارستان شهر موصل اقدام به مرکزی برای فروش اعضای بدن انسان ها کرده و درآمد هنگفتی از این راه کسب کرده است.
 
وی افزوده است که این گروه تروریستی تکفیری بخش ویژه ای را هم مخصوص قاچاق و فروش اعضای بدن در بازار سیاه تشکیل داده است.
 
در گزارشی که پایگاه خبری لبنانی «العهد» منتشر کرد به نقل از یک منبع امنیتی آمده است: داعش پس از اشغال بخشی از خاک عراق در اواخر سال گذشته میلادی تاکنون، تعدادی از پزشکان را به تجهیز بیمارستان های صحرایی برای جداسازی اعضای بدن انسان ها و نگهداری آن به شیوه های علمی و پزشکی به منظور استفاده از آنها در آینده مجبور کرده است.
 
این پایگاه لبنانی به نقل ازهمین منبع افزود:داعش برای عملیات نگهداری اعضای بدن انسان ها و انتقال آن به بازارها برای فروش از برخی کارشناسان و پزشکان غربی و عربی و به ویژه صهیونیست استفاده می کند.
 
این منبع امنیتی تاکید کرده است که« پس ازتجهیز بیمارستان ها برای این هدف،داعش با موسسه های تجارت اعضای بدن انسان ها ارتباط برقرار کرده و اعضای جدا شده را با قیمت ارزان به آنها به فروش رسانده است.
 
وی افزوده است که « داعش حتی اعضای بدن عناصر این گروه تروریستی تکفیری و گروه های مثل آن را که در درگیری با ارتش های سوریه و یا عراق کشته شده اند، جدا می کند و به فروش رسانده می شوند.
 
این منبع امنیتی خاطرنشان کرده است که گروه تروریستی تکفیری داعش حتی به کودکان زیر 12 سال هم رحم نمی کند.
 
العهد به نقل از این منبع نوشت: پس از کشف گورهای دسته جمعی مشاهده شد که جسدهای دفن شده فاقد اجزای داخلی بدن هستند و این اعضا پس از انتقال به کشورهای هم جوار مانند ترکیه و یا کردستان عراق، از آنجا به اروپا و کشورهای حاشیه خلیج فارس و شرق آسیا و حتی آمریکا فرستاده می شوند.
نظرات بینندگان