arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۱۳۴۳
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۶ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۳
مهاجرت از جنوب به شمال تهران افزایش یافته

احمدی‌مقدم: تهران امن ترین پایتخت در دنیا است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرمانده نیروی انتظامی کل کشور گفت: بر اساس آمارهای منتشر شده تهران جزو امن‌ترین پایتخت در دنیا است.

سردار سرتیپ اسماعیل احمدی‌مقدم در همایش تمرکززدایی و ساماندهی پایتخت که با حضور شهردار تهران، یحیی صفوی مشاور و دستیار عالی مقام معظم رهبری و جمعی از اساتید و دانشجویان در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، گفت: پایتخت اهمیت سیاسی، اجتماعی، زیست محیطی و بهداشتی دارد و باید به آن نگاه ویژه‌ای داشت.

او ادامه داد: در حال حاضر تهران با یک جمعیت آشفته و بدون انسجام به لحاظ خاستگاه فرهنگی مواجه است و باید در راستای مشکلات این شهر در ابعاد مختلف رسیدگی شود.

سردار احمدی‌مقدم گفت: در حال حاضر مهاجرت از جنوب به شمال تهران افزایش یافته است و تمرکز جمعیت در شمال تهران افزایش یافته است و با این مهاجرت شاهد تخلیه شدن مناطق مرکزی شهر هستیم که مستعد جرم‌خیزی و فعالیت کارگران غیرمجاز است.

فرمانده نیروی انتظامی کل کشور گفت: عدم انسجام فرهنگی یکی از مشکلاتی که تهران از آن رنج می‌برد و اعتیاد و مواد مخدر نیز از چالش‌های بزرگی است که تهران با آن مواجه است.

او گفت: در تهران مصرف‌کنندگان و معتادین متجاهر و ولگرد پایشان تا جلوی در نیروی انتظامی رسیده است.

سردار احمدی‌مقدم با تأکید بر اینکه حاشیه‌های تهران در صد کیلومتری تهران واقع شده است گفت: تهران کمتر از 1.7 درصد افزایش جمعیت داشته است ولی در شهرهای نزدیک به تهران شاهد رشد 12 درصدی افزایش جمعیت بوده‌ایم.

فرمانده نیروی انتظامی کل کشور گفت: یکی از مشکلات شهر تهران ترافیک است که تقریباً 17 درصد وسایل نقلیه کشور در تهران است که این نسبت به گذشته بهبود یافته است چرا که در سال 80، 35 درصد وسایل نقلیه کشور در تهران بود و این نشان می‌دهد که از تهران خودرویی کم نشده بلکه به شهرستان‌ها و نقاط دیگر کشور خودروها اضافه شده است.

او با بیان اینکه تهران از امن‌ترین پایتخت‌های دنیا است گفت: 34 درصد کل سرقت‌های کشور، 7 درصد از سرقت‌های مسلحانه، 7 درصد از قتل‌های کشور، 14 درصد از پرونده‌های مفاسد اقتصادی، 15 درصد از تصادفات، 3.3 درصد از تصادفات منجر به فوت و 14 درصد از دستگیر شدگان در شهر تهران است.

سردار احمدی‌مقدم گفت: یکی از مشکلات تهران کم‌توجهی به توسعه مناطق دوردست است که باید در این خصوص اقداماتی صورت بگیرد.

فرمانده نیروی انتظامی کل کشور گفت: در گذشته نیز تعدادی از سازمان‌ها به خارج از تهران منتقل شده‌اند که در حال حاضر برگشته‌اند و در داخل تهران به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهند.

او به تشکل‌های قومیتی در تهران اشاره کرد و گفت: در حال حاضر هیچ نقطه‌ای از کشور ما وجود ندارد که امکان سرمایه‌گذاری به لحاظ امنیتی در آن وجود نداشته باشد.

فرمانده نیروی انتظامی کل کشور گفت: اصل تمرکززدایی در تهران خروج کارمندان از تهران به سایر شهرهای کشور نیست و باید زیرساخت‌های لازم را فراهم کرد.

سردار احمدی‌مقدم گفت: تمرکززدایی در تهران امکانپذیر نیست تا هنگامی که سیاست‌های متوازن اعمال شود.
منبع: مهر
نظرات بینندگان