arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۱۷۹۹
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۲۲ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۳

مدير شبکه يک: فيلم‌هاي خوبي براي نوروز تهيه کرده‌ايم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدير شبکه يک سيما امروز از پشت صحنه سريال تعبير وارونه يک رويا به کارگرداني فريدون جيراني و تهيه‌کنندگي سيدکمال طباطبايي ديدن کرد.

مدير شبکه يک سيما به همراه رحمان سيفي آزاد مدير گروه مجموعه‌هاي تلويزيوني شبکه از پشت صحنه سريال تعبير وارونه يک رويا در لوکيشني واقع در پژوهشگاه ملي مهندسي ژنتيک و زيست فن آوري بازديد کرد.

در اين لوکيشن امروز پانته‌آ بهرام، فرهاد قائميان، قاسم زارع و اميرجعفري حضور داشتند و در حضور محمد احساني، صحنه داخلي سازمان انرژي هسته اي در اتاق خانم مويد با بازي پانته آ بهرام تصويربرداري شد. مدير شبکه يک سيما در حاشيه ايم بازديد در جمع خبرنگاران در رابطه با پخش فيلم‌هاي نوروزي تلويزيون گفت:60 الي 70 درصد از کارهاي اوليه براي پخش فيلم‌هاي نوروزي از شبکه‌هاي تلويزيوني انجام شده است و فقط توزيع آن‌ها در شبکه‌ها باقي مانده که قرار است آن هم به‌زودي انجام شود.

محمد احساني افزود: در مجموع سه فيلم مربوط به توليدات خودمان است و تعدادي فيلم‌هاي ايراني و خارجي خريداري کرده‌ايم تا در ايام نوروز از شبکه يک سيما پخش شود. تلاش مي‌کنيم تا فيلم‌هاي خارجي خوبي خريداري کنيم تا در ايام نوروز براي مخاطبان پخش شود.

مدير شبکه يک سيما تصريح کرد: برنامه‌هاي غيرنمايشي شبکه‌هاي سيما تا حد زيادي متأثر از ايام فاطميه است. برخي مستند‌ها و فيلم‌هايي که براي پخش در نوروز آماده کرديم، مضمون مادر و مقام زن را خيلي برجسته کرده است.
کارگردان مجموعه تلويزيوني تعبري وارونه يک رويا هم در حاشيه اين مراسم به خبرنگاران گفت: اين سريال، سال پيش با عنوان خانه امن نوشته شده بود و پس از بازنويسي به تعبير وارونه يک رويا تغيير نام داد. ژانر اين سريال تريلر جاسوسي است که در ملودرام عاشقانه روايت مي‌شود. قصه اين سريال به موضوعات صنعتي و هسته‌اي مي‌پردازد که تا به حال اين نوع پرداخت در سينما و تلويزيون ايران ديده نشده است. فريدون جيراني ادامه داد: اين سريال در 20 قسمت 50 تا 55 دقيقه‌اي آماده پخش مي‌شود که تيتراژ اول ندارد ولي تيتراژ آخر دارد و به صورت سياه و سفيد از شبکه يک پخش خواهد شد تا فضاي کار بيشتر به بيننده منتقل شود.

وي در مورد مراحل توليد تعبير اين سريال گفت: پيش‌توليد اين پروژه از اوايل آبان‌ ماه گروه فيلمبرداري به ارمنستان رفت در آنجا بازيگران ارمنستاني در نقش‌هاي قهرمانهاي خارجي داستان بازي کردند که بازي‌هاي خوبي هم ايفا کردند. اين بخشي که فيلمبرداري شده در قسمت اول و قسمت آخر استفاده خواهد شد. بازيگران اصلي اين قسمت‌ها ارمني هستند و به زبان روسي و ارمني صحبت مي‌کنند. جيراني در مورد نقش امير جعفري در اين سريال گفت: امير جعفري نقش مامور امنيتي را بازي مي‌کند که ارمني است و به زبان ارمني هم صحبت مي‌کند.

وي درمورد زمان پخش اين سريال گفت: تلاش مي‌کنيم که سريال مراحل توليدش را به خوبي پشت سر بگذارد. قبلا اعلام کرده‌ بودم که سريال در بهار سال 94 پخش مي‌شود به خاطر اينکه تغيير محيط و تغيير فصل نداشته باشيم تا قبل از سال جديد صحنه‌هاي تعقيب و گريز، درگيري‌هاي لب مرز و صحنه‌هاي خارجي را فيلمبرداري مي‌کنيم و صحنه‌هاي داخلي سريال از فروردين‌ماه گرفته مي‌شود.

فريدون جيراني درباره قصه فيلم هم گفت: فيلمنامه براساس اطلاعات واقعي نوشته شده است که اسنادش هم در سازمان انرژي اتمي موجود است. اتفاقات واقعي در مورد خرابکاري و همچنين اطلاعاتي همچون اينکه ايران توانسته است قطعاتي را به کمک جوانهاي با استعداد بسازد و... در سريال وجود دارند.

او در پايان گفت: ما اين فيلم را از هيچ جايي سفارش نگرفته‌ايم و خودمان تصميم گرفتيم که فيلمنامه را بنويسيم البته مشاور فيلمنامه‌اي در اين کار است که توليد اين اثر به ما کمک مي کند. امير جعفري، پانته‌آ بهرام، داريوش ارجمند، فرهاد قائميان، قاسم زارع، فرزين صابوني، الهام کردا، نيما نادري، آزاده سُديري، صفا آقاجاني، علي صالحي، کريم اميني، ابراهيم عزيزي، نيلوفر شهيدي از جمله بازيگران اين سريال هستند.
منبع: فارس
نظرات بینندگان