arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۱۸۰۹
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۰۹ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۳

مشاور روحانی: اصحاب رسانه واقعیت‌ها را بیان‌کنند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
  مشاور رییس جمهوری در امور رسانه گفت:دولت از اصحاب رسانه ها انتظار دارد تا واقعیت ها را برای مردم بیان کنند تا نقشه های تخریب گران نقش بر آب شود.

به گزارش ایرنا، محمد رضا صادق عصر چهارشنبه در نشست صمیمی با خبرنگاران قم، نقد سازنده و عالمانه را در نزد دولتمردان بسیار مهم و ارزشمند عنوان کرد و افزود: دولت تلاش دارد تا فرصت نقد را برای همگان فراهم کند اما نقد سازنده مختصات خاص خود را دارد و با تخریب متفاوت است.

وی گفت: بعضی رسانه ها از زاویه منافع خود به دولت می پردازند و مطالبی را که دلشان می خواهد برجسته سازی می کنند؛ وظیفه رسانه های صدیق این است که مسائل را به خوبی برای مردم روشن کنند و بدانند که نقاد غیر منصف منزوی خواهد شد.

صادق گفت: قبول داریم که برخی رسانه ها امکانات خاصی دراختیار دارند که احساس تبعیض در میان رسانه ها را ایجاد می کند اما همگان با همه امکاناتی که در اختیار دارند باید به اصول حرفه ای و منافع مردم توجه کنند و امکانات آنان صرف ترویج افراد یا افکار خاص نشود.

وی گفت: دولت برای صدور مجوز برای فعالیت نشریات بر اساس قانون مشکلی ندارد ضمن اینکه فضای آزاد بر مبنای قانون برای فعالیت همه رسانه ها فراهم است چرا که قانون واجد ارزشها و اصول مدنظر است.

صادق همچنین از برنامه ریزی مشاورت رسانه ای رییس جمهوری و پیگیری برای آموزش حرفه ای خبرنگاران و مسائل بیمه آنان خبر داد و افزود: اقدامات در این زمینه بزودی از طریق استانداری قم به اطلاع خبرنگاران این استان می رسد.

وی در ادامه به این نکته اشاره کرد که خبرنگاران قمی باید الگوی سایر خبرنگاران ایران در نشر معارف اهل بیت(ع) و تنویر افکار عمومی باشند.

صادق با بیان اینکه خبرنگاران دادستان مردم هستند و می کوشند تا مطالبات مردم را پیگیری کنند، افزود: استان قم باید معرف خبرنگاران نمونه در سطح کشور باشد.

وی با تاکید بر اینکه دولت حامی خبرنگاران و رسالت آنان در حد مقدورات و اختیارات خود است افزود: دولت همه مسوولان رسانه ها را تشویق، ترغیب و موظف کرده تا نیروهای خود را بیمه کنند و تمامی حق بیمه آنان را به مسوولان رسانه ها پرداخت می کند.

صادق ، از پایش خبرنگاران در سایت سمان خبر داد و افزود: متاسفانه درگذشته افرادی که خبرنگار نبودند در این سایت عضو شده و از مزایای احتمالی آن بهره می بردند اما این سایت در حال پایش و مشخص کردن خبرنگاران واقعی است.

وی با بیان اینکه تشکل های صنفی خبرنگاران برای پیگیری و حل مسائل آنان باید تشکیل و حمایت شوند افزود: تشکل های صنفی در حل مشکل خبرنگاران موثر است
نظرات بینندگان