arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۱۸۱۲
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۰۹ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۳

وزير دادگستري: رئيس جمهور با دست پر از قم مي‌رود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 وزير دادگستري گفت: مطمئنم رئيس جمهور با دست پر از قم مي‌رود.

به گزارش مهر، حجت‌الاسلام مصطفي پورمحمدي شامگاه چهارشنبه در برنامه زنده سيماي قم با اشاره به استقبال گسترده مردم قم از رئيس جمهور اظهار کرد: حوزه علميه و مردم ما چه در قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب پيشرو بوده و هستند و امروز هم در استقبال از رئيس جمهور حضور باشکوهي داشتند.

وي با بيان اينکه معرفت به حوزه و مردم قم هميشه راهگشا بوده و هست، گفت: رئيس جمهور با اين احساس به قم آمده و با دست پر از اين شهر مي‌رود.

وزير دادگستري در بخش ديگري از سخنان خود پروژه ساخت خط ريلي سريع تهران - قم - اصفهان را به عنوان يکي از ابرپروژه‌ها ياد کرد و افزود: مبلغي که براي ساخت اين پروژه گذاشته شده ۲.۵ ميليارد يورو است که ۴ هزار ميليارد آن سهم قم مي‌شود.

وي گفت: سرمايه گذاري بيش از ۶۰ هزار ميليارد تومان در زمينه حمل و نقل ريلي نياز امروز کشور است.

به گفته حجت‌الاسلام پورمحمدي، قطار پيشرفته تهران - قم - اصفهان با سرعت ۳۵۰ کيلومتر تردد خواهد کرد و قرار است توقف قطار در ايستگاه داخل شهر قم باشد.

وي به تشريح روند ساخت اين پروژه اشاره کرد و گفت: اين پروژه سال ۸۶ در دولت نهم مطرح و ۴۰۰ ميليارد ريال اعتبار براي آن در نظر گرفته شد که کمتر از ۵ درصد کار در اصفهان انجام شده است.

وزير دادگستري ادامه داد: سال ۸۹ دوباره بحث انعقاد قرارداد آن با مبلغ ۵.۲ ميليارد يورو مطرح بوده ولي اکنون که کمتر از ۵۰ درصد مبلغ سال ۸۹ مورد توافق قرار گرفته که در واقع اين پروژه نماد اقتصاد مقاومتي است.

وزير دادگستري با اشاره به اينکه برنامه ريزي براي اجراي حدود ۳۰ پروژه براي قم در اين سفر انجام شده، تصريح کرد: انگيزه فعاليت بيشتر وجود دارد و تلاش ما اين است که تحول قابل قبولي داشته باشيم.
نظرات بینندگان